Releasedato: 21-06-2019
I dette afsnit finder du beskrivelser af nye funktioner samt udvidelser til IntraNote WorkSpace 19.2. Under de beskrevne hovedområder kan du se beskrivelser til flere af funktionerne.
Du bør altid kontrollere seneste krav til platformsupport (systemkrav) her.
Forbehold for ændringer indtil endelig release. Det betyder at nedenstående funktionalitet kan ændres eller helt udgå inden release
modulet er udgået fra og med version 18.1, og vil ikke fremover være tilgængelig i IntraNote Portal Server.
Det betyder at man ikke længere kan tilgå HR modulet via de links man hidtil har benyttet.
Har du spørgsmål vedr. HR modulet i relation til din løsning, så kontakt ServiceDesk.
Vedhæftede filer, 'Vis billede'
Fra og med version 19.1: Når en fil vedhæftes et indlæg, har det været muligt at sætte flueben i 'Vis billede'. Dette har givet grund til forvirring, specielt hvis den vedhæftede fil ikke var et billed. Indstillingen er derfor blevet fjernet, da resumebilleder automatisk genereres af MS OFfice filer samt PDF filer. Det samme gør sig gældende for den layout part til visning af billeder markeret med flueben.
Der er frigivet mindre fejlrettelser til såvel IOS som Android.
Seneste releasede versioner er henholdsvis IOS 2.11 og Android 2.12
Vores gratis native mobil app 'IntraNote WorkSpace' kan downloades til henholdsvis Android og IOS telefoner
Læs mere omkring aktivering og opsætning her
3. parts komponenter "Telerik" er opdateret til nyeste version
IntraNote understøtter nu kravet til TLS 1.2
TaskManagerens deaktiverings-funktion er fjernet, og TaskManager bliver startet, såfremt den er stoppet.
TaskManageren håndterer forskellige systemfunktioner, bl.a. automatisk sletning af disablede brugere, email notifikation mv.
Brugergrænsefladen ved valg af taksonomi under oprettelse af et indlæg er omskrevet med nyt responsive design, beregnet til at håndtere meget store datamængder
I arbejdsrum er det nu blevet mere tydeligt om, og hvordan man skal invitere gæster ind i en rolle
Læs mere generelt om arbejdsrum her
layoutpart 'Tilføj til mine links'
Der er ændret således at der standard IKKE er markering i 'Åbn i nyt vindue'
Layoutpart 'Salescode'
Der er nu support for feltet SalesCode i medarbejderlayoutet
Der er tilføjet således at webparten nu supporterer og automatisk genkender http/https URL'er samt emailadresser som indtastes, og automatisk laver link på adressen/emailadressen når der gemmes.
Den autogenererede titel sættes nu til de første 30 tegn fra det skrevne indhold. Hvis ingen tekstindhold, så sættes overskriften til 'Oprettet af [brugerens navn]'
Det er nu også muligt at vedhæfte filer til denne hurtige 'opret indlæg' webpart.
Filen som generes ved eksport af tilmeldte brugere er blevet ændret; Første linie 'exported at dd-mm-yyy hh-mm by [name of user] er fjernet. Samtidig er filendelsen ændret fra txt til csv. Dette skulle alt i alt gøre det nemmere f.eks. at åbne filen i Excel.
I opsætning af webparten har der været en begrænsning på 'antal dage fra idag' til 365. Denne begrænsning er fjernet. Det er dog tvunget at angive et antal dage man ønsker der skal vises. Bemærk at ved mange aktiviteter i mange kalendere, kan værdien 2.000 f.eks. godt forårsage lang svartid.
Har man aktiveret brugen af Kontaktperson 2 er dette også understøttet i Revisions-webparten
Webparten kan nu konfigureres til dynamisk højde, såfremt linktypen matcher en intern side
Der er tilføjet mulighed for 'Kontaktperson 2' på indlæg.
Funktionaliteten aktiveres via den dynamiske indstilling INFOBASE / SHOW_CONTACTPERSON2.
Når aktiveret, vil der ligeledes være en Infobase layoutpart med Kontaktperson 2 til rådighed. Feltet er også understøttet i Revisions-webparten.
Ønsker man en anden navngivning/label, kan dette ændres via labeleditor.