dk

 

WorkSpace version 19.2.0

Releasedato: 21-06-2019

 

I dette afsnit finder du beskrivelser af nye funktioner samt udvidelser til IntraNote WorkSpace 19.2. Under de beskrevne hovedområder kan du se beskrivelser til flere af funktionerne.

 

Du bør altid kontrollere seneste krav til platformsupport (systemkrav) her.

 

Forbehold for ændringer indtil endelig release. Det betyder at nedenstående funktionalitet kan ændres eller helt udgå inden release


 

VIGTIG INFORMATION - UDGÅET FUNKTIONALITET

 

HR-modulet

modulet er udgået fra og med version 18.1, og vil ikke fremover være tilgængelig i IntraNote Portal Server.

Det betyder at man ikke længere kan tilgå HR modulet via de links man hidtil har benyttet.

 

Har du spørgsmål vedr. HR modulet i relation til din løsning, så kontakt ServiceDesk.

 

Infobasen

Vedhæftede filer,  'Vis billede'

Fra og med version 19.1: Når en fil vedhæftes et indlæg, har det været muligt at sætte flueben i 'Vis billede'. Dette har givet grund til forvirring, specielt hvis den vedhæftede fil ikke var et billed. Indstillingen er derfor blevet fjernet, da resumebilleder automatisk genereres af MS OFfice filer samt PDF filer. Det samme gør sig gældende for den layout part til visning af billeder markeret med flueben.

 

 


 

Mobil app

Der er frigivet mindre fejlrettelser til såvel IOS som Android.

Seneste releasede versioner er henholdsvis IOS 2.11 og Android 2.12

 

Vores gratis native mobil app 'IntraNote WorkSpace' kan downloades til henholdsvis Android og IOS telefoner

Læs mere omkring aktivering og opsætning her

 

Find app in App Store  Get it on Google Play

 


 

 

  Systemforbedringer

 

 

Sikkerhed

3. parts komponenter "Telerik" er opdateret til nyeste version

 

 

TLS 1.2 Support

IntraNote understøtter nu kravet til TLS 1.2

 

 

 

 

     Basispakken

 

 

 

Taskmanageren

TaskManagerens deaktiverings-funktion er fjernet, og TaskManager bliver startet, såfremt den er stoppet.

 

TaskManageren håndterer forskellige systemfunktioner, bl.a. automatisk sletning af disablede brugere, email notifikation mv.

 

 

Taksonomi

Brugergrænsefladen ved valg af taksonomi under oprettelse af et indlæg er omskrevet med nyt responsive design, beregnet til at håndtere meget store datamængder

 

 

 

 

    Dashboard

 

  

Arbejdsrum

 

Invitation af brugere og gæster

I arbejdsrum er det nu blevet mere tydeligt om, og hvordan man skal invitere gæster ind i en rolle

 

 

Læs mere generelt om arbejdsrum her

 

 

 

Webpart layouts


Indlægslayout

 

        layoutpart 'Tilføj til mine links'

        Der er ændret således at der standard IKKE er markering i 'Åbn i nyt vindue'

 

Medarbejderlayout

        

        Layoutpart 'Salescode'       

        Der er nu support for feltet SalesCode i medarbejderlayoutet

 

 

 

 

    Webparts

 

 

Webparten Opret indlæg

Der er tilføjet således at webparten nu supporterer og automatisk genkender http/https URL'er samt emailadresser som indtastes, og automatisk laver link på adressen/emailadressen når der gemmes.

 

Den autogenererede titel sættes nu til de første 30 tegn fra det skrevne indhold. Hvis ingen tekstindhold, så sættes overskriften til 'Oprettet af [brugerens navn]'

 

Det er nu også muligt at vedhæfte filer til denne hurtige 'opret indlæg' webpart.

 

Webparten Infobase Kalender

Filen som generes ved eksport af tilmeldte brugere er blevet ændret; Første linie 'exported at dd-mm-yyy hh-mm by [name of user] er fjernet. Samtidig er filendelsen ændret fra txt til csv. Dette skulle alt i alt gøre det nemmere f.eks. at åbne filen i Excel.

 

I opsætning af webparten har der været en begrænsning på 'antal dage fra idag' til 365. Denne begrænsning er fjernet. Det er dog tvunget at angive et antal dage man ønsker der skal vises. Bemærk at ved mange aktiviteter i mange kalendere, kan værdien 2.000 f.eks. godt forårsage lang svartid.

 

Webparten Revision

Har man aktiveret brugen af Kontaktperson 2 er dette også understøttet i Revisions-webparten

 

Webparten Link

Webparten kan nu konfigureres til dynamisk højde, såfremt linktypen matcher en intern side

 

 

 

 

 

     Infobase

 

Kontaktperson

Der er tilføjet mulighed for 'Kontaktperson 2' på indlæg.

Funktionaliteten aktiveres via den dynamiske indstilling INFOBASE / SHOW_CONTACTPERSON2.

Når aktiveret, vil der ligeledes være en Infobase layoutpart med Kontaktperson 2 til rådighed. Feltet er også understøttet i Revisions-webparten.

Ønsker man en anden navngivning/label, kan dette ændres via labeleditor.

 

 

IntraNote a/s | Papirfabrikken 20A | 8600 Silkeborg | Tlf. 7026 9500 | www.intranote.dk