dk

 

Støttetabeller til HelpDesk

 


Generelt

Status

Applikationer

Prioriteter

Kategorier

Produkter/underprodukter

Typer

 


Generelt

 

Helpdesk-modulet anvender seks støttetabeller. Disse tabeller tilgås via IntraNote menupunkter.

Disse tabeller indeholder de værdier som brugerne kan vælge, når de opretter nye Helpdesk-opgaver. Tabellerne er Status, Applikationer, Prioriteter, Kategorier, Produkter og Typer.

 

Fra og med IPS version 15.1 administreres disse tabeller af Helpdesk-administratorer.

 

Nedenfor findes beskrivelser af tabellerne.

 

Tilbage til toppen


Status

 

Angiver status for opgaven.

 

Opret en status ved at klikke på "Ny". Udfyld "Navn" og angiv evt. at denne status skal være Standardværdi ved oprettelse eller Standardværdi ved redigering. Standardværdi ved oprettelse vil sige, at når en opgave oprettes vil den automatisk have denne status. Dette kan dog ændres hvis det ønskes. Standardværdi ved redigering vil sige, at når en opgave redigeres vil den få denne status. Dette kan dog ændres hvis det ønskes.

Det er kun muligt at slå Standardværdi ved oprettelse til for én status. Ligeledes er det kun muligt at slå Standardværdi ved redigering til for én status.

Det er samtidig muligt at tjekke Lås for redigering. En opgave, hvis status har Lås for redigering slået til, vil ikke kunne redigeres af slutbrugeren. Dette er nyttigt, hvis man vil sørge for, at ingen "piller" ved de endelige ændringer, man har foretaget.

 

Oprettelsen af en ny status ser ud således:

 

IntraNote menupunktet Status viser en liste med de oprettede statusser:

 

På listen er det muligt at se, om statussen er Standardværdi ved oprettelse eller Standardværdi ved redigering. IsLocked angiver om Lås for redigering er slået til for den pågældende status. Redigér ved at højreklikke og vælge "Redigér" fra højrekliksmenuen.

 

Tilbage til toppen


Applikationer

 

Opret en applikation ved at klikke på 'Ny', og udfyld "Navn". Angiv evt. at denne status skal være Standardværdi ved oprettelse. Standardværdi ved oprettelse vil sige, at når en opgave oprettes vil den automatisk have denne applikation. Dette kan dog ændres hvis det ønskes. Det er kun muligt at slå Standardværdi ved oprettelse til for én applikation.

Oprettelsen af en ny applikation ser ud således:

 

IntraNote menupunktet Applikationer viser en liste med de oprettede applikationer:

 

På listen er det muligt at se, om applikationen er Standardværdi ved oprettelse. Redigér ved at højreklikke og vælge "Redigér" fra højrekliksmenuen.

 Vi anbefaler at Applikationer bliver oprettet i menupunktet Produkt/Underprodukt. Se længere nede på siden.

 

Tilbage til toppen


Prioriteter

 

Opret en prioritet ved at klikke på 'Ny', og udfyld "Navn". Angiv evt. at denne prioritet skal være Standardværdi ved oprettelse. Standardværdi ved oprettelse vil sige, at når en opgave oprettes vil den automatisk have denne prioritet. Dette kan dog ændres hvis det ønskes. Det er kun muligt at slå Standardværdi ved oprettelse til for én prioritet.

 

Oprettelsen af en ny prioritet ser ud således:

 

IntraNote menupunktet Prioriteter viser en liste med de oprettede prioriteter:

 

På listen er det muligt at se, om prioriteten er Standardværdi ved oprettelse. Redigér ved at højreklikke og vælge "Redigér" fra højrekliksmenuen.

 

Tilbage til toppen


Kategorier

 

Opret en kategori ved at klikke på 'Ny', og udfyld "Navn". Angiv evt. at denne status skal være Standardværdi ved oprettelse. Standardværdi ved oprettelse vil sige, at når en opgave oprettes vil den automatisk have denne kategori. Dette kan dog ændres hvis det ønskes. Det er kun muligt at slå Standardværdi ved oprettelse til for én kategori.


Kategorier er tænkt som den overordnede kategorisering af opgaven.

 

Oprettelsen af en ny kategori ser ud således:

 

IntraNote menupunktet Kategorier viser en liste med de oprettede kategorier:

 

På listen er det muligt at se, om kategorien er Standardværdi ved oprettelse. Redigér ved at højreklikke og vælge "Redigér" fra højrekliksmenuen.

 

Tilbage til toppen


Produkter/Underprodukter

 

Opret et produkt ved at klikke på 'Ny', og udfyld "Navn".

 

Oprettelsen af et nyt produkt ser ud således:

 

IntraNote menupunktet Produkter viser en liste med de oprettede produkter:

 

Det er nu muligt at tilføje underprodukter til de enkelte produkter på listen. Dette gøres ved at højreklikke og vælge "Redigér" fra højrekliksmenuen:

 

Det er nu muligt at tilføje underprodukter til det valgte produkt ved at klikke på det grønne + (Underprodukter fjernes vha. det røde -):

 

Dette åbner et nyt vindue, hvor man skal angive et navn for det nye underpunkt:

 

Tilbage til toppen


Typer

 

Opret en type ved at klikke på 'Ny', og udfyld "Navn". Angiv evt. at denne type skal være Standardværdi ved oprettelse. Standardværdi ved oprettelse vil sige, at når en opgave oprettes vil den automatisk have denne type. Dette kan dog ændres hvis det ønskes. Det er kun muligt at slå Standardværdi ved oprettelse til for én type.

Oprettelsen af en ny type ser ud således:

 

IntraNote menupunktet Typer viser en liste med de oprettede typer:

 

På listen er det muligt at se, om typen er Standardværdi ved oprettelse. Redigér ved at højreklikke og vælge "Redigér" fra højrekliksmenuen.

 

Tilbage til toppen

IntraNote a/s | Papirfabrikken 20A | 8600 Silkeborg | Tlf. 7026 9500 | www.intranote.dk