dk

 

Administration af tags

 


Tagliste

 

Som administrator har man mulighed for at få en liste over anvendte tags i systemet, og man har mulighed for at merge to tags.

 

Denne administration foregår fra den såkaldte "Tagliste". Denne findes ved at gå på administrationssiden under Generelt/Modulindstillinger/Tag liste:

 

Dette frembringer listen over tags anvendt i systemet:

 

På taglisten har man mulighederne "Slet" og "Sammenlæg".

Hvis man markerer et eller flere tags og trykker "Slet", vil tagget blive slettet. 

 

Bemærk: Det slettede tag vil også blive slettet på de indlæg, hvor de er anvendt.

 

Hvis man ønsker at sammenlægge to tags, gøres det via menupunktet "Sammenlæg".

Grunden til en sammenlægning kan være stavefejl i tags, eller to måder at skrive det samme på. Eks. "Ledelses nyheder" og "Ledelsesnyheder"

 

Sammenlægningen udføres ved at klikke på "Sammenlæg" i Taglisten:

 

 

Nu vælges de to tags man vil sammenlægge og klikker "Sammenlæg". Det tag man vælger i "Fra" bliver lagt over i det tag der vælges i "Til". Det vil sige, at efter sammenlægningen i eksemplet vil der kun være tagget "Ledelsesnyheder" tilbage i taglisten. 

 

Alle de indlæg, der tidligere havde tagget "Ledelses nyheder", vil nu have taget "Ledelsesnyheder" i stedet.

 

 


Opsæt tags på foldere

 

For at få muligheden for at sætte tvungne tags på foldere skal det aktiveres. 

 

Det gøres på administrationssiden:

- Gå til administrationssiden i IntraNote
- Udfold "Generelt"
- Vælg "Generelle indstillinger"
- Udfold "Modulindstillinger" og vælg "Infobase".
 
Når denne indstilling er sat, får man mulighed for at vælge tags, der skal sættes på indlæg i de foldere hvor folder tags er aktiveret.

 

IntraNote a/s | Papirfabrikken 20A | 8600 Silkeborg | Tlf. 7026 9500 | www.intranote.dk