dk

 

RSS folder

 


Generelt

Opret RSS folder

 


Generelt

 

Fra og med version 9.3.0 introduceres funktionen 'RSS folder'. Det betyder at den tidligere webpart 'RSS kanal' udgår. Alle eksisterende webparts som viser RSS-feeds vil fortsat fungere, men i fremtiden vil det kun være muligt at sætte RSS-feeds op ved brug af RSS foldere. Metoden findes nedenfor.
 

Funktionen anvendes til at få vist RSS-feeds i en Infobase layout webpart, hvor det er muligt selv at designe layoutet via Infobase layouts.

 

 Tilbage til toppen 


Opret RSS folder

 

Før du kan vise dine RSS-feeds i en webpart, skal du oprette en RSS folder:

  1. Gå til Infobase stifinderen.
  2. Find den folder i Infobasen, som den nyoprettede RSS folder skal ligge under. Klik på folderen for at stille dig i den.
  3. Klik på Opret RSS folder i topbjælken for at oprette en RSS folder. Som alternativ, kan du højreklikke i ude i folderen og vælge Opret RSS folder fra højre-kliksmenuen.
  4. Et nyt vindue fremkommer, der guider dig igennem oprettelsen af en ny RSS folder.

  1. Udfyld felterne med dine ønskede oplysninger. Bemærk, at felterne Navn og RSS Kilde er obligatoriske, og skal udfyldes før RSS folderen kan oprettes.

Sprog

Hvis i har tilkøbt modulet Sproghåndtering kan du angive et sprog. Læs om Sproghåndtering og modulets funktioner her.

 

Navn

Det navn som folderen har i Infobasen.

 

Beskrivelse

En kort beskrivelse som vises, når musen føres hen over folderen.
 

RSS Kilde

Indtast stien til det ønskede RSS-feed. Du kan blandt andet finde RSS-feeds på http://www.rsskataloget.dk.

 

Notater på indlæg

Hvis du vælger 'Ja' til Notater på indlæg, giver du de brugere der kan læse indlæggene i folderen, mulighed for at kommentere de enkelte indlæg; hvert indlæg vil så blive vist med et ikon der forestiller en gul ’sticker’ som man kan klikke på og skrive sin kommentar. På den måde kan I have et debatforum, hvor der kan køre flere debatter/diskussioner.

 

Standardsortering

Inde i Infobase Stifinderen vises en folders indlæg når du markerer folderen. I denne drop-down boks kan du vælge, hvilken rækkefølge folderens indlæg skal vises i. Indlæggene kan sorteres efter:

  • Titel
  • Rettelsesdato
  • Oprettelsesdato
  • Redaktør
  • Publicering 

Standard udløbsperiode

Alt efter hvad folderen skal bruges til, og hvor længe de enkelte indlæg skal kunne ses, kan du vælge enten, at
alle indlæg der oprettes i folderen som standard skal oprettes med en udløbsdato der ligger et fast antal dage efter oprettelsesdatoen. På udløbsdatoen vil indlægget så enten blive slettet eller arkiveret, alt efter hvad der er angivet i indlægget. På den måde kan du undgå, at folderen ’tilstoppes' med gamle indlæg der ikke længere er interessante; den kan typisk ske, hvis forfatterne ikke er opmærksomme på udløbsdatoen (”Publicer til” datoen).

 

Du kan også vælge at de indlæg der oprettes, som standard ikke skal have en udløbsdato – altså at de skal vises, indtil de manuelt bliver slettet eller arkiveret.

 

Rettigheder

Der er følgende valgmuligheder vedrørende rettigheder, når man opretter en ny RSS-folder:

  • Nedarv rettigheder fra ovenstående folder - Folderen får samme rettigheder som ovenstående folder. Ændres rettighederne på ovenstående folder, ændres de også på denne folder.
  • Kopier rettigheder fra ovenstående folder - Folderen får samme rettigheder som ovenstående folder. Ændres rettighederne på ovenstående folder, ændres de IKKE på denne folder. Rettigheder for denne folder kan ændres ved senere at redigere folderens rettigheder.
  • Ingen rettigheder på ny folder - Folderen benytter ikke rettigheder.

OBS! Ønsker du at lave en eksisterende RSS-webpart om til en RSS-folder, så kan du redigere RSS-webparten og derved finde URL'en til RSS kilden i Trin 1 af webparten. Opret herefter en RSS folder i henhold til denne vejledning, og indsæt URL'en fra RSS kilden i den gamle RSS-webpart, i feltet 'RSS Kilde' som det vises på ovenstående skærmbillede.  

  1. Når du har udfyldt alle ønskede felter, trykker du på Gem øverst, for at gemme den nye RSS folder i Infobasen.

Når du har gemt folderen, vil den se ud i Infobasen som på nedenstående billede:

 

Folderen vil til at starte med være tom, og det vil den være indtil jobbet Rss Folder PopulationTask Manager'en har kørt minimum én gang. Task Manager'en kan man linke til via IntraNote menupunkter.

Bemærk, at det kun er administratoren som kan tilgå Task Manager'en. Som udgangspunkt er der automatisk lavet et job som kører hver halve time:

 

 

 Bemærk at den dynamiske indstilling TASKMANAGER / ENABLED skal stå til ON for at jobbet vil køre!

 

Efter jobbet har kørt, vil man kunne se RSS-nyheder i form af indlæg i RSS folderen:

 

For at læse om hvordan du får vist dine RSS-nyheder i en webpart, se Administratormanualen.

 

Tilbage til toppen

IntraNote a/s | Papirfabrikken 20A | 8600 Silkeborg | Tlf. 7026 9500 | www.intranote.dk