dk

 

Infostander

 


Generelt

Krav inden opsætning af webpart

Opsætning af webpart

 


Generelt

 

"Infostander" er en smart webpart, der gør det muligt at have en fysisk infostander på arbejdspladsen. Med Infostander er det muligt at vise nogle bestemte kalenderaftaler i en let overskuelig oversigt, som man kan sørge for at have vist på skærme rundt på arbejdspladsen, fx i receptionen.

Infostander går på tværs af kalendere oprettet i offentlige foldere, ved at kigge efter aftaler med en bestemt kategori

 

 

 

 

Tilbage til toppen


Krav inden opsætning af webpart 

 

For at sætte denne webpart op, er følgende ting en forudsætning:

  • Der skal være oprettet en kalender under Offentlige mapper på Exchangeserveren (husk rettigheder på kalenderen).
  • Kalenderen under offentlige mapper skal ligge i en folder under offentlige mapper - den må altså ikke ligge i roden.

Her er der oprettet en folder der hedder "IntraNote a/s", som har en underfolder, der hedder "Test PKH", som indeholder kalenderen "Mødelokale 1".
 

Konfigurationsfilen til ExchangeSync

I konfigurationsfilenfilen Syncronization.config skal nedenstående blok udfyldes:

 


  • "Exchangeserver" (markeret i rød) er navnet på Exchangeserveren
  • "Navn i kalenderoversigten" (markeret i rød) er det kalendergruppenavn man gerne vil have vist i kalenderoversigten i IntraNote sammen med alle de andre kalendergrupper som bliver synkroniseret. Man kan her angive et navn efter eget ønske.
  • "Publicfoldername" (markeret i rød) er navnet på den Public folder man ønsker at synkronisere kalendere fra.
  • For at indstillingen slår igennem, skal udkommenteringen fjernes, som er (markeret med blåt)

Alle kalendere placeret i den angivne Public folder vil blive synkroniseret.

  • De aftaler, der skal vises i Infostander webparten, skal have den samme kategori. Her hedder den "infostander".

 

Her er der angivet navnet ”Sælgere”, og det giver følgende resultat i kalenderoversigten:
 

 

Infostander webpart

Bemærk at webparten viser alle aftaler som har kategorien "infostander" (opsat i webpart konfigurationen). I dette eksempel vil webparten derfor kunne vise aftaler fra både mødelokale 1,2 og 3, da alle 3 kalendere ligger under offentlige mapper.


Webparten vil så vise følgende:
 

 

Tilbage til toppen


Opsætning af webpart

 

Udover standardtrin for opsætningen af en Webpart, har Webparten følgende trin:

 

Trin 1: Infostander

 

Stor
Tekst størrelse: Angiver fontstørrelsen i Verdana, der bruges hvis antallet af kalenderaftaler er under eller lig med det tal, der står angivet i feltet Antal poster.
Fed: Angiver hvorvidt teksten i webparten skal være fed eller ej.

Antal poster: Angiver antallet af poster der højst må vises med font-indstillingerne for Stor.

 

Mellem

Her er det praktisk at angive flere poster, og en mindre skriftstørrelse.


Tekst størrelse: Angiver fontstørrelsen i Verdana, der bruges hvis antallet af kalenderaftaler er under eller lig med det tal, der står angivet i feltet Antal poster.
Fed: Angiver hvorvidt teksten i webparten skal være fed eller ej.

Antal poster: Angiver antallet af poster der højst må vises med font-indstillingerne for Mellem.

 

Lille

Her er det praktisk at angive en endnu mindre skriftstørrelse. Når antallet af poster overstiger Antal poster for Mellem, vises posterne med opsætningen for Lille.

 

Tekst størrelse: Angiver fontstørrelsen i Verdana, der bruges hvis antallet af kalenderaftaler er under eller lig med det tal, der står angivet i feltet Antal poster.
Fed: Angiver hvorvidt teksten i webparten skal være fed eller ej.

 

Kategori

I dette felt skal der stå det samme, som man har angivet som kategori på de aftaler i Exchange, som skal vises i webparten. Feltet er "case sensitive", hvilket vil sige, at der skelnes mellem store og små bogstaver.

 

Møder skal være synligt efter

Angiver om møder/kalenderaftaler skal være synlige efter Starttidspunkt eller Sluttidspunkt. I næste felt angiver du hvor mange minutter mødet skal være synligt efter start-/sluttidspunktet.

 

Antal minutter mødet skal være synligt efter start-/sluttidspunkt
Angiver antallet af minutter som et møde skal vises i listen efter start- eller sluttidspunktet, afhængigt af hvad du valgte i feltet ovenover.

 

Opdaterings interval (Minutter)
Angiver hvor mange minutter der går imellem hver opdatering af webparten.

 

Vedligehold infostander lokale alias

Ved at klikke på ikonet, fremkommer nedenstående vindue. Her kan du fx vælge et oprettet mødelokale, eller en person, og angive et alias for dette/denne. Hvis det er et mødelokale, der fx hedder "Mødelokale 1", kan man give det aliasset "1. Sal, 2", hvis mødelokalet er 2. lokale på 1. sal. Hvis et lokale har et alias vist i denne liste, vises den almindelige beskrivelse ikke i Infostanderen.

 

Kolonne

Angiver hvilke kolonner der skal vises i listen i "Infostander"-webparten. Vælg mellem "Sluttidspunkt", "Møde", "Lokale" og "Sted".

 

Tilbage til toppen

IntraNote a/s | Papirfabrikken 20A | 8600 Silkeborg | Tlf. 7026 9500 | www.intranote.dk