dk

 

IPS version 18.2.0

Releasedato: 22-06-2018

 

I dette afsnit finder du beskrivelser af nye funktioner samt udvidelser til IntraNote Portal Server 18.2. Under de beskrevne hovedområder kan du se beskrivelser til flere af funktionerne.

 

Du bør altid kontrollere seneste krav til platformsupport (systemkrav) her.

 

Forbehold for ændringer indtil endelig release. Det betyder at nedenstående funktionalitet kan ændres eller helt udgå inden release


 

VIGTIG INFORMATION - UDGÅET FUNKTIONALITET

 

HR-modulet

modulet er udgået fra og med version 18.1, og vil ikke fremover være tilgængelig i IntraNote Portal Server.

Det betyder at man ikke længere kan tilgå HR modulet via de links man hidtil har benyttet.

 

Har du spørgsmål vedr. HR modulet i relation til din løsning, så kontakt ServiceDesk.


 

Mobil app frigivet

 

Vi har frigivet en native mobil app 'IntraNote WorkSpace' som kan downloades til henholdsvis Android og IOS telefoner

Læs mere omkring aktivering og opsætning her

 

Find app in App Store  Get it on Google Play

 


 

 

     Basispakken

 

Passwords

Ved oprettelse af brugere i IntraNote Portal Server og ved ændring af password, vil systemet nu afvise de mest simple passwords som ikke tilladt.

 

 

 

    Dashboard

 

 

Arbejdsrum

 

Oprettelse af arbejdsrumskabelon

En arbejdsrumsskabelon opretter automatisk det tilhørende 'dashboard' ved oprettelse af skabelonen.

Det er dog muligt at kopiere en arbejdsrumskabelon for at spare tid.

 

Oprettelse af arbejdsrum

Arbejdsrum skal altid oprettes ud fra en skabelon.

Dashboard kan ikke længere konverteres direkte til et Arbejdsrum, og et arbejdsrum kan ikke længere konverteres til et Dashboard.

 

Oprettelse af arbejdsrum er ændret således at man kun tildeler et navn, og vælger en skabelon ved oprettelse.
Derefter er det muligt via webparts 'Dashboard billede', 'Arbejdsrum info', 'Arbejdsrum Roller' at henholdsvis ændre billede, tilføje information, tilføje/fjerne brugere/grupper der skal have adgang direkte i brugerinterfacet.

 

Arbejdsrum administration

Oversigten over arbejdsrum i dashboard administration indeholder nu også information om benyttet skabelon ved udrulning samt status (aktiv/lukket)

 

Navigationstype

Ny linktype der automatisk viser op til 8 arbejdsrum som brugeren har adgang til

 

Email Invitation

Der sendes email notifikation både til interne brugere og til eksterne som tilføjes et arbejdsrum.

 

Til interne indeholder mailen en orientering om at man er tilføjes til arbejdsrummet, samt en link til arbejdsrummet.

Til eksterne brugere indeholder mailen invitation til at deltage i arbejdsrummet og linket fungerer desuden således, at den eksterne skal oprette sig selv som bruger via linket. Benyttes linket ikke, eksisterer brugeren ikke og kræver derfor ingen oprydning.

 

Arbejdsrumskabelon preview billede

Det er blevet muligt at tilføje et billede af arbejdsrummet til skabelonen, som vil blive vist på oprettelsessiden 

 

Email billede

Der indsættes nu et billede i invitationsmails til arbejdsrummet. Billedet kan skiftes på SYSCONFIG siden med dynamiske billeder og logoer. Billedet som benyttes skal hedde EMAIL_IMAGE.
Billedet som standard er i applikationen, kan udskiftes ved at redigere billedet på siden.

 

Læs mere om arbejdsrum her

 

    Webparts

 

 

Dashboard billede

Webparten er lavet til inline, og dermed optimeret.

Det er nu muligt at udskifte billedet i webparten direkte fra brugergrænsefladen, såfremt man har rettigheder til det (enten administrator eller ejer af arbejdsrummet)

 

Arbejdsrum info (NY)

Webpart hvori det er muligt at lave en beskrivelse af arbejdsrummet, eller blot information til brugerne, samt at ændre status på arbejdsrummet

Det er muligt at ændre indholdet direkte fra brugergrænsefladen, såfremt man har rettigheder til det (ejer af arbejdsrummet)

 

Arbejdsrum roller (NY)

Webpart der viser medlemmer af arbejdsrummet fordelt ud fra roller. Det er muligt direkte via brugergrænsefladen at tilføje og fjerne medlemmer (både brugere og hele grupper) samt invitere eksterne, såfremt man har rettighederne til det (ejer af arbejdsrummet)

 

 

Medarbejdere / Brugerlisten

 

Automatisk oprydning

Deaktiverede brugere slettes nu automatisk 90 dage efter de er blevet deaktiveret.

Antal dage kan ændres under Generelle indstillinger/bruger til 30, 60, 90, 120, 150, 180, 360 eller aldrig

 

 

 

 

      Søgning

 

 

Automatisk højre trunchering

Der er tilføjet en indstilling i Generelle indstillinger/Søgning således det er muligt at aktivere automatisk højre trunchering.

Det vil sige at der automatisk søges efter ord der starter med det indtastede, istedet for kun nøjagtig at matche.

Indstillingen svarer til at man altid søger med en * i enden af ordet, f.eks. cÿkel*

 

Læs mere om søgesyntax her

 

 

 

     Eksterne sites

 

 

Blowfish kryptering

Funktionaliteten 'Eksterne sites' er blevet udvidet med typen 'Med blowfish kryptering'

 

Læs mere om 'Eksterne sites' her

 

 

    Mobile

 

 

IOS og Android app

Nyhedskanalerne sorteres nu i alfabetisk orden

 

 

 

 

    NEMID login (Tillægsmodul)

 

 

NemId Nøgleapp

IntraNotes NemID login supporterer også NemId nøgleapp på mobiltelefonen.

IntraNote a/s | Papirfabrikken 20A | 8600 Silkeborg | Tlf. 7026 9500 | www.intranote.dk