dk

 

Eksempel på brug af booking

 


Generelt

 

En bruger skal reservere et mødelokale fra kl. 10-12 i morgen og bestille kaffe til 12 personer. Mødet har deltagelse af eksterne personer, derfor skal Betaler og Mødetype angives. 

 

Mødets dato ændres efterfølgende og skal flyttes til i overmorgen og forlænges med 2 timer så der skal også bestilles frokost.

 

Køkkenet ønsker at opgøre betaling for mødet, kun 6 personer har drukket kaffe, men 12 har spist frokost.

 


Generelle forudsætninger

 

Visse forudsætninger er krævet for at gennemføre eksemplet:

  • Mødelokale er oprettet, kaffe og frokost er oprettet. Der er oprettet priser på kaffe og frokost.
  • Rettigheder er opsat på Mødelokale, kaffe, frokost.
  • Mødelokalet skal kunne reserveres fra 10-16 alle dage.
  • Mødetypen er et projektmøde som er oprettet.
  • Forplejningsadministratorer er angivet (Køkkenpersonale).
  • Betalere er oprettet.
Brugerens opgaver:  
Handling: Resultat:
1. Åben ressourceoversigten. Man kan se ressourcerne mødelokale, kaffe og frokost.
2. Klik på mødelokalet.

Ressourcedetaljesiden vises:

3. Klik på den grafiske fremvisning forneden indenfor det tidsrum du vil reservere på, eller klik på "Opret reservation" menupunktet i toppen. Du er nu på siden 'Opret reservation'. Mødelokalet kan nu reserveres, som angivet i sidetitlen øverst
4. Indtast titel, tidsperiode for mødet, antal deltagere, Betaler og mødetype, bestil antal kaffe og klik "Gem". Reservationen af mødelokalet bliver gemt, og du returneres til ressourcedetaljesiden, hvor du kan se reservationen optræde som en blå bjælke.
5. Gå til reservationsoversigten. Man kan se at mødelokalet er reserveret i den valgte tidsperiode - perioden er angivet med farven blå. Som udgangspunkt er dine egne reservationer vist med blå, andres med rød.
6. Klik på mødet i reservationsoversigten (Den blå bjælke). Man kommer ind på reservationen af mødet, som nu kan redigeres.
7. Ændr reservationen til næste dag, forlæng mødet med 2 timer, bestil frokost og klik "Gem". Man kan se ressourcedetaljesiden og at mødelokalet er reserveret i den forlængede tidsperiode.
8. Åben reservationsoversigten. Man kan se at mødelokalet er reserveret i den valgte tidsperiode.

 

Køkkenets opgaver inden mødet:  
9. Åben forplejningsoversigten. Man kan se hvilke ressourcer (lokaler) og forplejning/materialer der er bestilt til mødet.
10. Klik på mødetitlen. Nu kommer man ind på reservationen til mødet.
11. Klik på fanebladet "Forplejning". Man kommer nu ind på siden for administration af mødets forplejning.
12. Sæt flueben i feltet 'Lås for ændringer' og klik Gem. Reservationen bliver nu låst for ændringer i ikke-unikke ressourcer (forplejning og materialer), og bestilt antal overføres til forbrugt. Men forbrugt kan ændres af forplejningsadministratorer.
13. Gå tilbage til forplejningsoversigten, find mødet og klik på print-ikonet ud for mødet. Nu udskrives 'Forplejning og materialer' for dette møde, som kan benyttes til at holde styr på hvad der leveres på 'rullevognen'.

 

Køkkenets opgaver efter mødet:  
14. Åben forplejningsoversigten. Man kan se hvilke ressourcer og forplejning der er bestilt til mødet.
15. Klik på mødetitlen. Nu kommer man ind på reservationen til mødet.
16. Klik på fanebladet "Forplejning". Man kommer nu ind på siden for administration af mødets forplejning.
17. Indtast 6 kopper kaffe og 12 stk. frokost i feltet forbrugt. Betaling for mødet bliver opgjort.

 

Brugerens mulighed for at se prisen for mødet:  
18. Åben forplejningsoversigten. Man kan se hvilke ressourcer og forplejning der er bestilt til møderne.
19. Klik på 'Egne reservationer' i toppen af siden. Man ser alle reservationer der er foretaget indenfor den angivne datoperiode.
20. Klik på print-ikonet ud for mødet. Nu udskrives 'Forplejning og materialer' for dette møde, inkl. bestilt antal, forbrugt antal mv.

 

IntraNote a/s | Papirfabrikken 20A | 8600 Silkeborg | Tlf. 7026 9500 | www.intranote.dk