dk

 

Indlæg med Word

 


Generelt

Opret Word-indlæg

 


Generelt

 

Hvis I har Office-integration, kan Word bruges til at skrive indlæg. Når man åbner et Word-indlæg i Infobasen, vil Word-dokumentet blive vist som et helt 'almindeligt' Infobase-indlæg. Der hvor et Word-indlæg også kan adskille sig fra et 'almindeligt' Infobase-indlæg, er ved muligheden om at give læseren adgang til at udskrive et Word-dokument i Word. Dette gøres ved at sætte den dynamiske indstilling INFOBASE / MENUITEM_PRINT_WORD.

 

Bemærk: Det er ikke muligt at oprette og redigere Word-indlæg på mobile enheder.

 

 


Opret Word-indlæg

 

For at oprette et Word-indlæg kræver det, at I har udpeget et eller flere Word dokumenter som skabelon.

  1. Gå til Infobasen stifinderen.
  2. I Infobasen navigerer du til den folder, hvori du vil oprette et Word-indlæg.
  3. Tryk på Opret indlæg (Word) i topbjælken. Som alternativ, kan du højre-klikke i ruden til højre, og vælge Opret indlæg (Word) fra højre-kliksmenuen. 

Skærmbilledet du får, ligner det du bruger til at oprette et 'almindeligt' Infobase-indlæg, med den forskel at der ikke er et felt til selve indlægget.

  1. Klik på Word-ikonet til højre for feltet 'Overskrift' for at 'knytte' et Word-dokument til Word-indlægget.
  2. Hvis der er udpeget en obligatorisk skabelon for folderen, vil der nu blive åbnet et Word-dokument. Hvis ikke, fremkommer en dialogboks hvor du kan finde og åbne et dokument fra dit drev, eller vælge at oprette et nyt dokument fra en af de skabeloner der er oprettet.

Du bruger Word til at redigere dokumentet. Bemærk, at når du bruger Word til at skrive indlæg, vil den overskrift du skriver her i det første billede, blive vist som overskrift, når indlægget bliver åbnet i Infobase-stifinderen; det vil sige, at hvis du også skriver en overskrift i Word dokumentet, bliver der vist to overskrifter.
 

Når du bruger Words 'Gem'-knap, gemmes dokumentet i Infobasen.

  1. Når du vender tilbage til indlægget fra Word, bør du kontrollere indstillingerne for 'Publiceringsperiode' og 'Arkivering', for både dét og indsættelsen af dokumenter, virker som ved et almindeligt indlæg. 
  2. Klik på 'Gem' for at gemme Word-indlægget.
IntraNote a/s | Papirfabrikken 20A | 8600 Silkeborg | Tlf. 7026 9500 | www.intranote.dk