dk

 

Brugere og grupper

 


Generelt

Afdelings-/gruppeliste

Brugerliste

Redigér din egen brugerprofil

 


Generelt

 

For at en bruger fungerer i WorkSpace, skal brugeren knyttes til mindst én brugergruppe. Hvis ikke en bruger er medlem af mindst én brugergruppe, vil vedkommende ikke være i stand til at se eller læse noget.

En normal bruger i WorkSpace kan kun læse og skrive informationer, samt komme fra en side til en anden, fordi han er medlem af en gruppe. Jo flere grupper brugeren er medlem af, jo flere sæt af rettigheder har han i ryggen. Dette uddybes nærmere i afsnittet om rettigheder.

 

Tilbage til toppen


Afdelings-/gruppeliste

 

Det er kun i kraft af de grupper, den enkelte bruger er medlem af, at han har nogle rettigheder knyttet til sig i systemet. Det er de rettigheder grupperne har, der afgør, hvilke menuer, oplysninger og funktioner brugerne i gruppen har adgang til.


Gruppen 'Alle', der som oprettes automatisk, optager automatisk alle de brugere der er medlem af mindst én brugergruppe, og sikrer at de får et minimum sæt af rettigheder.


En gruppe kan være én af fire typer -  Afdeling, Gruppe, Team eller Firma. En gruppe er meget generel, og en bruger kan være medlem af flere grupper. Gruppers primære funktion er at styre rettigheder. En bruger kan kun tilhøre én afdeling og ét firma. Afdelinger og firmaer kan også bruges til at styre rettigheder. Teams benyttes i HRM-modulet. Det er kun muligt for en bruger at være medlem af ét team. Teams kan også bruges til at styre rettigheder.

 

Gruppe og brugerlisten findes via administrationsdashboardet:

 

Hver afdeling eller gruppe har en Personliste, der viser en oversigt over afdelingens/gruppens medlemmer. Her ses en liste over de brugere der er i gruppen Editors.

 

Tilbage til toppen


Brugerliste

 

Ligesom der er en personliste for hver gruppe, er der en liste over alle brugere – uanset tilhørsforhold til afdeling eller gruppe. Det er administratoren, der vedligeholder brugerne og de grupper, de tilhører.

 

Brugerlisten findes via administrationsdashboardet:

 

Man kan få vist en brugers oplysninger ved at klikke på brugerens navn.

 

Tilbage til toppen


Redigér din egen brugerprofil

 

Hvis brugerne har adgang til at redigere i deres egne oplysninger, kan hver enkelt af dem vedligeholde sin egen brugerprofil; men det vil afhænge af administratorens opsætning af brugerkartoteket, hvilke oplysninger i brugerprofilen de kan vedligeholde. En profil redigeres ved at højreklikke på brugeren i brugerlisten og klikke Redigér.

 

Tilbage til toppen

IntraNote a/s | Papirfabrikken 20A | 8600 Silkeborg | Tlf. 7026 9500 | www.intranote.dk