For at oprette en folder skal du have Editor-ret (E) til den folder, som folderen skal ligge i. Den rettighed har du, hvis du har funktionen Opret folder ( for ikonpakken Classic) i menuen i toppen.
Når du opretter en folder, vil IntraNote systemet foreslå, at den oprettes med de samme rettigheder som den folder den bliver oprettet under. Vær opmærksom på, om den har de rettigheder der skal til, for at de rigtige brugere har adgang til dens indlæg.
Sådan opretter du en ny folder:
På ovenstående billede opretter vi en folder under den allerede eksisterende folder 'Nyheder' i Infobasen
Overskriften viser hvilken folder, der er dit udgangspunkt, og hvor den folder du opretter bliver placeret.
Navn
Det navn som folderen har i Infobasen.
Beskrivelse
En kort beskrivelse som vises, når musen føres hen over folderen.
Notater på indlæg
Hvis du vælger 'Ja' til Notater på indlæg, giver du de brugere der kan læse indlæggene i folderen, mulighed for at kommentere de enkelte indlæg; hvert indlæg vil så blive vist med et ikon der forestiller en gul ’sticker’ som man kan klikke på og skrive sin kommentar. På den måde kan I have et debatforum, hvor der kan køre flere debatter/diskussioner.
Rettigheder på indlæg
Normalt har man adgang til at læse alle indlæg i en folder, hvis man kan se den, dvs. har læserettighed til den. Du kan også sætte en folder op, sådan at man skal have læserettighed til det enkelte indlæg for at kunne se det, selvom man har læserettighed til folderen; så er det dem der skriver indlæggene der afgør hvem der skal kunne læse dem; hver gang man er færdig med et indlæg og vil gemme det, skal man angive, hvem der skal kunne læse det.
Bemærk: Hvis du sætter denne indstilling, mens folderen indeholder indlæg, skal hvert enkelt af de indlæg have angivet læseret, før nogen kan læse dem eller blot se dem i folderens oversigt. Du bør også være opmærksom på, at folderen vil være lidt længere om at åbne sig, når man klikke på den.
Standardsortering
Inde i Infobase Stifinderen vises en folders indlæg når du markerer folderen. I denne drop-down boks kan du vælge, hvilken rækkefølge folderens indlæg skal vises i. Indlæggene kan sorteres efter:
Tvungen dokumentskabelon
Hvis I har Office-integration, kan du angive et Word-dokument som tvungen skabelon der skal bruges til de indlæg der bliver oprettet i folderen.
Standard udløbsperiode
Alt efter hvad folderen skal bruges til, og hvor længe de enkelte indlæg skal kunne ses, kan du vælge enten, at
alle indlæg der oprettes i folderen som standard skal oprettes med en udløbsdato der ligger et fast antal dage efter oprettelsesdatoen. På udløbsdatoen vil indlægget så enten blive slettet eller arkiveret, alt efter hvad der er angivet i indlægget. På den måde kan du undgå, at folderen ’tilstoppes' med gamle indlæg der ikke længere er interessante; den kan typisk ske, hvis forfatterne ikke er opmærksomme på udløbsdatoen (”Publicer til” datoen).
Du kan også vælge at de indlæg der oprettes, som standard ikke skal have en udløbsdato – altså at de skal vises, indtil de manuelt bliver slettet eller arkiveret.