dk

 

WorkSpace version 19.1.0

Releasedato: 27-02-2019

 

I dette afsnit finder du beskrivelser af nye funktioner samt udvidelser til IntraNote WorkSpace 19.1. Under de beskrevne hovedområder kan du se beskrivelser til flere af funktionerne.

 

Du bør altid kontrollere seneste krav til platformsupport (systemkrav) her.

 

Forbehold for ændringer indtil endelig release. Det betyder at nedenstående funktionalitet kan ændres eller helt udgå inden release


 

VIGTIG INFORMATION - UDGÅET FUNKTIONALITET

 

HR-modulet

modulet er udgået fra og med version 18.1, og vil ikke fremover være tilgængelig i IntraNote Portal Server.

Det betyder at man ikke længere kan tilgå HR modulet via de links man hidtil har benyttet.

 

Har du spørgsmål vedr. HR modulet i relation til din løsning, så kontakt ServiceDesk.

 

Infobasen

Vedhæftede filer,  'Vis billede'

Når en fil vedhæftes et indlæg, har det været muligt at sætte flueben i 'Vis billede'. Dette har givet grund til forvirring, specielt hvis den vedhæftede fil ikke var et billed. Indstillingen er derfor blevet fjernet, da resumebilleder automatisk genereres af MS OFfice filer samt PDF filer. Det samme gør sig gældende for den layout part til visning af billeder markeret med flueben.

 

 


 

Mobil app

Der er frigivet mindre fejlrettelser til såvel IOS som Android.

Seneste releasede versioner er henholdsvis IOS 2.11 og Android 2.12

 

Vores gratis native mobil app 'IntraNote WorkSpace' kan downloades til henholdsvis Android og IOS telefoner

Læs mere omkring aktivering og opsætning her

 

Find app in App Store  Get it on Google Play

 


 

 

  Systemforbedringer

 

 

Installationsprogram

 

Licens

Når man i installationsprogrammet vælger 'restore database backup' er det nu muligt at vælge 'Brug eksisterende licens', så det ikke er nødvendigt at indtaste licenskode inden det er muligt at restore.

 

Besked

Besked som kommer frem ved start af installationsprogrammet er nu inkluderet direkte i den enkelte version, istedet for den hentes eksternt fra.

 

 

 

     Basispakken

 

 

 

Alle-gruppen

Vi har ændret omfanget af den statiske ALLE-gruppe som benyttes til rettigheder.
Baseret på brugermønstre og -ønsker, er ALLE-gruppen nu ændret således den IKKE inkluderer gæstebrugere.  Gæster defineres som brugere der er inviteret i arbejdsrum, og oprettet i samme proces. Læs evt. mere om gæster i arbejdsrum

Det betyder f.eks. at har du inviteret gæster ind i et arbejdsrum, og har du menupunkter som de tidligere har kunnet se, fordi der er angivet rettigheder til 'ALLE', bør du ændre på disse rettigheder.
 

Gæster-gruppen

Der er tilføjet en ny statisk gruppe 'Gæster'

Den statiske gruppe indeholder ALLE gæstebrugere der er er inviteret ind i løsningen på tværs af arbejdsrum.

 

AD login validering

Aktiveringen af muligheden for validering mod Active Directory er flyttet til Generelle indstillinger/loginmetode/AD login.

Det er samtidig nu muligt kun at aktivere validering mod Active Directory på specifikke websites. (kun muligt på sites  man ikke benytter Windows Authentication) 

Læs mere om opsætning af AD-login

 

 

 

    Dashboard

 

  

Arbejdsrum

 

Webpart 'WorkSpace Info'

Der er ændret således at webparten nu supporterer og automatisk genkender http:/https: URL'er og emailadresser som indtastes, og automatisk laver link på adressen/emailadressen.

 

Email-notifikation

Der er tilføjet en ny indstilling til henholdsvis at deaktivere/aktivere emailnotifikation til allerede eksisterende brugere, som bliver tilføjet et arbejdsrum. Indstillingen kan findes under Generelle indstillinger/Moduilindstillinger/Arbejdsrum

 

Medlemsdetaljer

På alle medlemmer af arbejdsrummet, både brugere og grupper, linkes der nu til henholdsvis gruppe- eller medarbejderdetaljer.

 

Tilføj medlemmer

Ikonet til at tilføje medlemmer til arbejdsrummet er flyttet til højre, og ændret

Samtidig er det muligt for en administrator, via samme ikon, at ændre indstilling for 'Tillad at invitere gæster' på eksisterende arbejdsrum.

 

Læs mere generelt om arbejdsrum her

 

 

 

Webpart layouts


Indlægslayout

 

Layoutpart 'Indholdsteaser'

Egenskaber er udvidet med en indstilling 'Link til indlæg', som lader hele indholdsteaseren linke til indlægget på samme måde som overskriften standard gør.

 

 

 

    Webparts

 

 

Aktuel bruger NY

Der er lavet en ny webpart, som viser medarbejder-detaljer for den aktuelle indloggede bruger.

Indholdet i webparten matcher naturligvis de rettigheder til de forskellige felter som er opsat af administratoren.

 

WorkSpace Info

Der er ændret således at webparten nu supporterer og automatisk genkender http:/https: URL'er samt emailadresser som indtastes, og automatisk laver link på adressen/emailadressen.

 

 

 

 

Medarbejdere / Brugerlisten

 

  

Arbejdsrum

Der er tilføjet afsnit på brugerprofilen der viser hvilke arbejdsrum brugeren er medlem af (hvis nogen). Informationen er begrænset af rettighedssetup til afsnittet, så det er nødvendigt at angive R (læse) rettigheder til afsnittet 'Deltager i arbejdsrum'

Hver navn på arbejdsrum vil linke direkte til det enkelte arbejdsrum.

Med mindre man er administrator, vil andre brugere ikke kunne se navne på arbejdsrum de ikke selv har rettigheder til.

 

 

Gæster

Som administrator er det er nu muligt, på brugerlisten, at filtrere og dermed kun finde gæster, som er inviteret ind i arbejdsrum.

 

 

 

Afdeling/Gruppelisten

Søgning

Adresse, postnr og by er ny søgbare på afdelinger og grupper.

 

      Søgning

 

 

 

Filtreringsindstillinger

Der er nu lavet en administrationsside under generelle indstillinger (Modulindstillinger/IntraSearch), hvor det er muligt at aktivere/deaktivere hvilke filtreringsmuligheder der skal være på et søgeresultat.

Desuden er det muligt at angive én af filtreringsmulighederne, som standard ønskes udfoldet med mulighederne for brugerne.

 

 

Sortering af søgeresultat

Der er fjernet nogle muligheder for sortering af søgeresultatet, således mulighederne for sortering nu modsvarer typen af indhold i søgeresultatet.

 

 

Ikoner

Ikonerne der bliver vist ud for de enkelte søgeresultater er nu inkluderet i IntraNote WorkSpaces' ikontemaer, og dermed mulige at erstatte med egne.

Dog vil ikoner der viser filtyper (PDF, WORD, EXCEL osv) have et grafik overlay, som definerer filtypen. Dette overlay kan ikke ændres.

 

Afdeling/Grupper

Adresse, postnr og by er ny søgbare på afdelinger og grupper.

 

 

 

    Mobile

 

 

Kanalopsætning til IOS og Android app

 

Inkluder underfoldere

Det er nu muligt både på eksisterende kanaler og nye kanaler at markere at kanalen skal inkludere alle underfoldere til de udpegede foldere.

Læs mere om opsætning af nyhedskanal til mobilapp her

 

Tags

Det er nu muligt at opsætte kanaler baseret på tags, som alternativ til Infobasefoldere. Dette gør det muligt f.eks. at oprette en dynamisk nyhedskanal på tværs af alle arbejdsrum, såfremt man benytter tags.

Læs mere generelt om brug af tags her

 

 

 

 

TILLÆGSMODULER:


 

 

    Azure AD (Tillægsmodul)

 

Det er nu muligt at synkronisere bruger fra Azure Active Directory.

For at kunne benytte og konfigurere funktionen kræves der licens til modulet AD-synkronisering.

 

 

 

 

    Azure Login (Tillægsmodul)

 

Det er nu muligt at logge ind i IntraNote WorkSpace ved hjælp af jeres Azure føderationslogin.

For at kunne benytte og konfigurere funktionen kræves der licens til Modulet Azure Login.

 

Bemærk kræver teknisk hjælp fra IntraNote til konfiguration.

 

 

 

SiteImprove Analytics (Tillægsmodul)

 

Det er nu muligt at benytte SiteImprove Analytics til at opsamle statistik fra IntraNote WorkSpace.

For at kunne benytte og konfigurere integrationen, kræves der licens til modulet SiteImprove Analytics.

 

Bemærk: Kræver konto hos SiteImprove, samt muligsvis konfiguration i SiteImprove.

 

 

IntraNote a/s | Papirfabrikken 20A | 8600 Silkeborg | Tlf. 7026 9500 | www.intranote.dk