Opsætning af IntelliForms-applikation
Webparten Projekttidslinje viser en oversigt over, hvor lang tid projekter strække sig over. Webparten kobles på en IntelliForms-applikation, der indeholder en tabel med projekter og en tabel med opgaver. Som minimum skal tabellen med opgaver have to felter af typen Dato til registrering af start- og slutdato for opgaven samt et nøglefelt som relateres til feltet Id i tabellen med projekter. På webparten findes en dropdown, hvor det er muligt at vælge hvilken periode, der skal vises en oversigt for. Nedenfor ses et eksempel på webparten:
Ud for hvert projektnavn vises et felt for hver hverdag i den valgte periode. Alle felter fra og med startdatoen for den første opgave og til og med slutdatoen for den sidste opgave, vil være farvet. De farvede felter viser altså den periode, projektet strækker sig over. Farven styres vha. Indhold - datafarve i webparttemaet.
I stedet for at sætte en applikation op som vist nedenfor, er det også muligt at koble webparten på den applikation, der bruges til modulet Projektrum. Det skyldes, at Projektrumsapplikationen indeholder de nødvendige tabeller og felter.
Opgaver:
Det ses, at feltet Projekt er et nøglefelt. Dette skal bruges i relationen mellem Opgaver og Projekter.
Projekter:
Udover standardtrinene for opsætningen af en webpart, har webparten følgende trin:
Trin 1:
Vælg applikation
Her vælges den applikation, der indeholder projekter og opgaver.
Vælg projekttabel
Her vælges den tabel, der indeholder projekterne.
Vælg titelfelt
Her vælges det felt i projekttabellen, som indeholder projektets navn.
Vælg opgavetabel
Her vælges den tabel, der indeholder de registrerede opgaver.
Vælg startdatofelt
Her vælges det felt i opgavetabellen, der indeholder opgavens startdato. Dette felt skal være af typen Dato.
Vælg slutdatofelt
Her vælges det felt i opgavetabellen, der indeholder opgavens slutdato. Dette felt skal være af typen Dato.