Releasedato: 23-06-2017
I dette afsnit finder du beskrivelser af nye funktioner samt udvidelser til IntraNote Portal Server 17.2. Under de beskrevne hovedområder kan du se beskrivelser til flere af funktionerne.
Du kan til enhver tid se seneste krav til platformsupport (systemkrav) her.
Microsoft Visual C++ 2015 Redistributable Update 3 RC
Den kommer som en installérbar pakke som kan downloades og afvikles fra Microsoft (32 og 64 bit versioner kan hentes her):
Såfremt denne ikke er installeret på serveren vil det ikke være muligt at gennemføre opdateringen/installationen.
(Har du allerede installeret denne behøver du ikke gøre yderligere)
Det er et krav at man kører seneste version af ADsync (version 3.1.10), da ADsync ellers kan fejle under afvikling.
Nyeste version kan downloades her (kræver login til ExtraNote)
Installations- og opdateringsprogrammet indeholder fra og med version 16.3 mulighed for installation/opdatering af
- video streaming-service inkl. opsætning af file-store
- video konverterings-service
Ved bestilling af opdatering, husk at specificere under kommentarer såfremt I ønsker denne funktionalitet installeret, og vær opmærksom på krævede forudsætninger!
(Læs om forudsætningerne her)
Backup: Vær opmærksom på at få ændret jeres backup-setup til også at inkludere backup af den 'File store' hvor de fysiske videofiler bliver lagret, ellers kan man risikere at miste data ved et systemnedbrud
Fra 16.3 supporteres Windows 2016 Server som henholdsvis Web- og SQL-server.
IntelliForms
En stored procedure er blevet optimeret således belastningen på SQL server relateret til denne er blevet mindre.
Dashboard
Når et dashboard loades så loades alt tilhørende javascript på én gang. Dette sparer en masse forespørgsler til webserveren.
Når man kigger på siden med gruppens medlemmer, er der nu tilføjet et menupunkt som åbner telefonliste over gruppens brugere. Fra telefonlisten er det muligt at printe listen ud.
Der er udviklet support for føderationslogin. Under SYSCONFIG / Loginmetode / Føderationslogin er det muligt at konfigurere føderationslogin inklusiv claims, certifikater mv, ligesom der er muligt at angive hvilket site føderationslogin skal benyttes på.
BEMÆRK: Det kræver teknisk hjælp fra Intranote at konfigurere løsningen fuldt ud, da der også skal ændres i web.config filen. Kontakt derfor vores servicedesk såfremt du har ønsker om eller spørgsmål til føderationslogin.
Når et navigationspunkt oprettes eller redigeres er der, udover hvor selve navigationspunktet skal gøre, mulighed for at angive layoutindstillinger .
Hvis du klikker på Vis flere indstillinger vises en række layoutindstillinger. Det du angiver her vil overstyre eventuelle layoutindstillinger fra det navigationslayout, som navigationen vises med. Du skal derfor kun angive noget her, hvis dette menupunkt skal have et andet layout end de resterende menupunkter i navigationen.
Er der tale om et navigationspunkt som vises i en Navigationswebpart, vil layoutindstillinger under 'Vis flere indstillinger' blive benyttet på navigationen, da webparten ikke benytter sig af et navigationslayout.
Webpart Titel
Webpart temaer er nu udvidet med mulighed at angivelse af Titel - mouse-over farve
Derudover er der lavet mulighed for angivelse af baggrundsfarve1 og 2, så der kan laves farveforløb, baggrundsbillede mv.
Layoutpart 'Grupper med læseret' NY
Layoutparten viser hvilke grupper, adskilt med komma, der kan læse det aktuelle indlæg. Det er muligt at konfigure layoutparten således at man får en ledetekst med.
Eksempel: Læsbar for: Silkeborg, København, Stockholm
Såfremt systemgruppen alle har læseret, så vises kun 'Alle', uanset der også er markeret andre specifikke grupper.
Layoutpart Resumébillede
Det er nu muligt at markere 'Autojustér til tilgængelig bredde' Dette vil automatisk lave resumebilledet så bredt som muligt, uden at ødelægge propertionerne, og uden dog at gøre billedet større end den oprindelige original, så billedet ikke bliver utydeligt.
Det er nu muligt at vælge en standard kilde hvorfra resumebilledet skal vises fra, såfremt der intet resumébillede er på indlægget. På denne måde kan man tilsikre at der altid minimum vises et standard resumébillede på indlægget.
Hvis intet billede kan vælges mellem at vise
- Ingenting
- Billede fra relateret folder (folderens billede)
- Valgt billede (Billede som uploades til layoutparten)
Like / Dislike
Der er tilføjet to nye layout parts, henholdsvis 'Hvem synes om dette' og 'Hvem synes ikke om dette'. Layoutparten vil vise hvem der synes om en kommentar/debatindlæg.
Alle webparts har fået tilføjet nogle attributter som gør det muligt altid at få indlejret video vist i full screen mode.
Filterfunktionen på webparten er udvidet til nu at kunne filtrere indhold baseret på enten
- Ingen datoafgræsning (standard)
- Begræns til nyere end ansættelsesdato
- Begræns til nyere end ______ måneder
Filterfunktionen på webparten er udvidet til nu at kunne filtrere indhold baseret på enten
- Ingen datoafgræsning (standard)
- Begræns til nyere end ansættelsesdato
- Begræns til nyere end ______ måneder
Vis funktionener er tilføjet således der kan angives parametre for visning af indlæg, som medsendes automatisk til layoutet
Disse er:
- Vis aktive indlæg
- Vis arkiverede indlæg
- Vis kun ulæste indlæg
- Vis kun indlæg oprettet/redigeret/kontaktperson er aktuelle bruger/Alle undtaget aktuelle bruger/alle brugere
Nyansættelser
Det er nu muligt også at få vist medarbejdere som er ansat inden for en given periode beregnet fra dags dato, således nyansættelser også markeres og de nye medarbejdere bydes velkommen.
Listevisninger
Såfremt man vælger at få vist medarbejdere i en liste, er listen nu ændret til at bruger medarbejderlayout også. Der er opsat et systemlayout til listevisningen, som naturligvis kan kopieres og ændres såfremt man ønsker anden visning.
Det er nu muligt på touchskærme/mobile enheder at åbne contextmenuen ved holde fingeren på et indlæg. Der vil derved fremkomme en progress-bar som til sidst åbne menuen hvorfra der kan vælges.
Kontorplan
Kontorplan skaleres nu afhængig af den tilgængelige bredde. Afmærkningen på kontorplanen håndteres forholdsmæssigt således markering forbliver på det rette sted.
Det betyder bl.a. at kontorplaner nu også kan vises på mobile enheder, selvom de eventuelt har et meget stort format.
Aldrig logget ind - filter
Nyt filter 'Aldrig logget ind' er blevet tilføjet, således det er hurtigt for administratorer at finde brugere som aldrig har foretaget et login til IntraNote. Filteret er kun til rådighed for administratorer.
Vis seneste login
Ny funktion 'Vis seneste login' er tilgængelig i funktionsmenuen på siden. Dette tilføjer en kolonne til højre der viser den enkelte brugers seneste login. Funktionen er kun til rådighed for administratorer.
Filterindstillinger
Filterindstillinger bliver nu bibeholdt efter man har valgt en funktion i menuen, som f.eks. 'Slet'
Fortolkningen af standard udløbsperiode opsat på infobasefolderen er ændret. Istedet for at 1 dag betyder 24 timer, er logikken ændret således at standard udløbsperiode altid slutter kl. 23:59.
Eksempel:
- 1 dag betyder publicer fra [nu] - publicer til [idag] kl. 23:59
- 2 dage betyder publicer fra [nu] - publicer til [idag + 1] kl. 23:59
- 3 dage betyder publicer fra [nu] - publicer til [idag + 2] kl. 23:59
osv.
Det understreges at brugeren selvfølgelig altid stadig kan overstyre såvel publicering fra og til dato samt tid.
Derudover er det ændret således at ændres publicering fra datoen, så ændres publicer til datoen automatisk forholdsmæssigt det samme antal dage.
Dynamiske indstillinger relateret til revisionsdato er nu flyttet ind på en logisk side under SYSCONFIG / Modulindstillinger / Revisionsdato.
Herfra er det nu muligt at
- aktivere automatisk opdatering af revisionsdato ved redigering
- Sætte standardværdier for nye foldere
- Angive antal indlæg per side på Revision to-do listen
Det er nu muligt på touchskærme/mobile enheder at åbne contextmenuen ved holde fingeren på et indlæg. Der vil derved fremkomme en progress-bar som til sidst åbner menuen hvorfra der kan vælges.
Hvem abonnerer
Via et nyt menupunkt 'Hvem abonnerer' på foldere er det nu muligt at få en liste over brugere der abonnerer på en given folder. Listen viser ud for hver bruger om der er tale om tvunget eller privat abonnement.
Link til bogmærke
I editoren er det nu muligt at indsætte et link til et bogmærke i indlægget. Link pickeren vil vise eksisterende bogmærker som er tilgængelig i indlægget. Bogmærker oprettes via bogmærke ikonet, som også findes i editoren.
Når data sammenlignes benyttes nu case sensitive, således at der er forskel på 'PEr kim hardysøe' og 'Per Kim Hardysøe'. Det tilsikrer at såfremt en AD bruger er oprettet med forkert casing, så vil det blive rettet ved næste synkronisering.
Det er nu blevet muligt at kopiere en formular, således at har man behov for flere formularer med mange af de samme felter, så kan man med fordel spare en del tid ved at kopiere en allerede eksisterende formular.
Billedfeltet har nu fået egenskaber tilknyttet, så det er muligt at angive
- autobeskær
- rundt billede
- kant tykkelse
- kant farve
IntraNote supporterer fra 16.3 alle browsere (IE, Edge, FireFox, Safari samt Google Chrome) omkring oprettelse og redigering med brug af Word. (Dog ikke på mobiltelefoner!)
Der er implementeret ny teknologi, som dog stiller krav om minimum Office 2010 SP3 for at kunne benyttes.
Der er ikke ændret i måden hvorpå du opretter og redigerer indlæg med Word, eller redigerer vedhæftede filer. Det er udelukkende kravet til Office 2010 SP3 du skal være opmærksom på!