Releasedato: 25-10-2013
Version 13.3.0 kræver ny licenskode installeret. For at kunne få udleveret ny licenskode skal der underskrives et tillæg til jeres eksisterende licensaftale, da vi bl.a. implementerer indrapportering af versionsnummer direkte fra jeres webserver til vores licensserver.
Kontakt derfor IntraNote i god tid inden en eventuel planlagt opdatering, således I kan få disse tillæg på plads, og få en ny licenskode. Den nye licenskode kan sagtens rekvireres i god tid, og vil være kompatibel med tidligere versioner.
IE6, IE7 og IE8 understøttes ikke længere. Med understøttes menes at vi ikke længere tester funktionalitet på disse browsere, og at ny funktionalitet kan være lavet på en måde som ikke er supporteret i disse browsere. Det kan f.eks. være med brug af HTML 5. Fejl rapporteret i disse browsere, som ikke opstår i de supporterede browserversioner rettes derfor ikke.
Der er udført en del kodeændringer som blandt andet skal optimere loadhastigheden på dashboards. Bl.a. bliver billeder nu cached i browseren så de ikke skal loades på ny hver gang.
Applikationen er nu omskrevet til at køre i browser standard mode. Det betyder kort, at der burde være mulighed for at benytte enten Internet Explorer 9 og 10, Google Chrome eller FireFox som browser på din PC uden problemer.
Internet Explorer ældre end version 9 supporteres ikke længere. Det betyder dog ikke nødvendigvis at de ikke vil virke, men fejl rapporteret i disse browsere, som ikke opstår i de supporterede browserversioner rettes derfor ikke.
Bemærk at sitet ikke længere skal køres med browserens kompatibilitetsvisning.
Fra og med version 13.3 rapporteres nu den kørende version automatisk til IntraNote. Derudover rapporteres forskellige fejl der måtte opstå. Dette vil hjælpe IntraNotes helpdesk samt tekniker i en fejlsøgningssituation, såfremt man ikke selv har dokumentationen.
Fra og med version 13.3 er der implementeret understøttelse af henholdsvis Google og Piwik analytics. Det kan aktiveres via administrationsside, og konfigureres hvilke informationer der ønskes sendt til Google/Piwik.
Administrationssiden findes under linktypen 'IntraNote menupunkter'.
Se mere her.
Der er tilføjet en 'kopier dashboard' knap på siden 'Dashboard oversigt', så det er muligt fra denne side at kopiere Dashboardet uden at skulle ind i Dashboard indstillinger.
Se mere her.
Hurtigsøgning i søge-webletten på et dashboard understøtter nu at der angives citationstegn omkring søgekriteriet for at søge nøjagtigt, f.eks. "julefrokosten nærmer sig". Uanset hvad indstillingen i databasen for SearchMode er sat til.
Se mere her.
Det er nu muligt på Webpart layoutet at angive en topmargin således øverste post ikke er så tæt på webpart titelbjælken. Alle layouts har fået sat default værdien 2 px.
Der er nu muligt i webpart layoutet at angive farve på skillelinjer
Se mere her.
Runde hjørner kan nu benyttes til temaer på webparts med billedrotation, også hvor man har lavet titelbjælke eller titel højere, eller lagt bagrundsgrafik i webpartens titelbjælke. De runde hjørne laves nu via HTML 5
(Bemærk HTML 5 understøttes ikke i IE8 og ældre browsere, og vil derfor blive præsenteret som firkantede hjørner!)
Der er tilføjet en checkbox øverst så det er muligt nemt at markere alle indlæg vist i webparten.
Se mere her.
Såfremt det er nødvendigt at lave IntraNote-links i MS Word, vil man kunne installere et separat add-on til Word på klienten. Dette add-on vil oprette en fane med navnet 'IntraNote' i Word og indeholde en linkpicker med mulighed for at lave de kendte linktyper fra IPS, samt mulighed for at hente billeder fra billeddatabasen og indsætte disse i Wordindlægget direkte.
Add-in'et til Word kan downloades via Extranettet - kontakt Hotline, såfremt du mangler dit kundelogin.
Bemærk: Denne link-picker supporterer MS Word 2007, 2010 og 2013 - men IKKE Word 2003!
Upload af filer til et dagsordenpunkt fungerer nu uden ActiveX-komponenten X-upLoad - og er derfor også blevet kompatibel med FireFox og Chrome.
Der er tilføjet en checkbox på status koder, der angiver om statussen kan ændres. Er denne markering sat, vil statussen ikke kunne ændres af brugere som ikke er medlem af gruppen angivet i den dynamiske indstilling HELPDESK / GROUPNAME_HELPDESK
Der er nu support for Exchange Server 2013 til kalendersynkronisering.
I Outlook 2013 findes en ny aftalekategori 'Arbejder et andet sted'. Der er nu support for dette i fælles-kalendervisningen.
Rettet i 13.3.0
Symptom: Internet Explorer in Metro mode (Windows 8) did not acknowledge java applets
Symptom: When upgrading a web.config file appears in the /custom directory which causes custom files to stop working
Symptom: Javascript error blocking the RadEditor control when editing Infobase item outside MAIN
Symptom: Trying to translate items into the languages Bulgarian, Romanian or Ukrainian returns an error
Symptom: When trying to translate Infobase item showed in MAIN webpart, the list of languages dissapear when moving mouse to select language in list.
Symptom: When folder name contains a single quote ' then it is not possible to create Word items in the folder
Symptom: Word items style 'normal' is not shown correct in browser
Symptom: Link in Word items does not always work.
Symptom: It is not possible to create Word items if the WEBdav path is too long
Symptom: Infobase items containing links of type 'External site' failed with error.
Symptom: Linktype 'External sites' is rendered wrong because href tag removed.
Symptom: Creating Word items containing images in a version controlled Infobase folder, failed to save as HTML but ended up as attachment instead.
Symptom: Click on Word icon for translating word - document does not open.
Symptom: When using metadata, subscription webpart shows an error (datetime to double conversion)
Symptom: Autoupdate of revision date are off by 2 days
Symptom: When inserting link containing ~ it will corrupt the link
Symptom: If you try to save an employee, and the database value of user_passwordcrypt is NULL, an exception will be shown
Symptom: Login with encrypted userdata does not work
Symptom: Login with NemId was not possible if the user was hidden in employee list.
Symptom: Webparts showing teaser text/first x characters from an item created with Word editor contains Word styles.
Symptom: Long Webpart titles wraps, which result in test dropping down do only top half is visible
Symptom: Links to employees in Link webpart does not work
Symptom: It was possible to create a menuitem of linktype 'Expression'. This has been removed.
Symptom: Missing indexing service after update to 13.2.0
Symptom: Wrong dtsearchIndexing.dll after update to 13.2.0
Symptom: Search on 'this page' on childwebs not working
Symptom: Best bets does not work on infobase items of type FileUpload
Symptom: Updating user through webservice causes users 'Title' to be updated with the Superiors 'Title'
Symptom: Users with allready registrered NemID to their account can suddenly not login.
Symptom: It is not possible to edit agenda documents using Microsoft Office Pro Plus 2013
Symptom: When creating a Quick Poll is was possible to setup Dashboard to be sent to after answering the Quick Poll.
Symptom: Outlook appointment is not updated when changes are made to a booking and invitation is resend