dk

 

Allokeringsoversigt

 


Generelt

Opsætning af IntelliForms-applikation

Opsætning af webpart

 


Generelt

 

Webparten Allokeringsoversigt viser en oversigt over, hvor mange opgaver der er tildelt hver medarbejder. Webparten kobles på en IntelliForms-applikation, der indeholder en tabel med opgaver. Som minimum skal denne tabel have et felt af typen Medarbejderliste til registrering af opgaveansvarlig og to felter af typen Dato til registrering af start- og slutdato for opgaven. På webparten findes en dropdown, hvor det er muligt at vælge hvilken periode, der skal vises en oversigt for. Nedenfor ses et eksempel på webparten:

 

Ud for hver medarbejder ses et felt for hver hverdag i den valgte periode. Hvis et felt er hvidt, har medarbejderen ingen opgaver den pågældende dag. Hvis et felt er grønt, har medarbejderen færre opgaver den dag end den nedre grænseværdi. Hvis et felt er gult, ligger antallet af opgaver for medarbejderen mellem den nedre og den øvre grænseværdi. Hvis et felt er rødt, har medarbejderen flere opgaver den dag end den øvre grænseværdi.

Både den nedre og den øvre grænseværdi angives i trin 1 af webpartopsætningen.

 

 


Opsætning af IntelliForms-applikation

 

I stedet for at sætte en applikation op som vist nedenfor, er det også muligt at koble webparten på den applikation, der bruges til modulet Projektrum. Det skyldes, at Projektrumsapplikationen indeholder de nødvendige tabeller og felter.

 

  1. Der oprettes to tabeller i applikationen. En tabel der indeholder opgaver, og en støttetabel der indeholder projekter.
    Nedenfor ses tabeldesignet for de to tabeller:

Opgaver:

 

Det ses, at feltet Projekt er et nøglefelt. Dette skal bruges i relationen mellem Opgaver og Projekter.

 

Projekter:

 

  1. Der oprettes nu en relation fra feltet Id i Projekter til feltet Projekt i Opgaver.
  2. Dernæst oprettes redigerings- og listeformularer for begge tabeller.
  3. Applikationen er nu færdig, men for at kunne oprette opgaver, er det nødvendigt at oprette ét eller flere projekter i tabellen Projekter.

 


Opsætning af webpart

 

Udover standardtrinene for opsætningen af en webpart, har webparten følgende trin:

 

Trin 1:

 

Vælg applikation

Her vælges den applikation, der skal bruges til registrering af opgaver.

 

Vælg projekttabel

Her vælges den tabel, der indeholder de projekter, opgaverne tilhører.

 

Vælg opgavetabel

Her vælges den tabel, der indeholder de registrerede opgaver.

 

Vælg opgaveansvarligfeltet

Her vælges det felt, der indeholder den medarbejder, der er ansvarlig for opgaven. Dette felt skal være af typen Medarbejderliste.

 

Vælg startdatofelt

Her vælges det felt, der indeholder opgavens startdato. Dette felt skal være af typen Dato.

 

Vælg slutdatofelt

Her vælges det felt, der indeholder opgavens slutdato. Dette felt skal være af typen Dato.

 

Vælg nedre grænseværdi

Her vælges den nedre grænseværdi for et normalt antal opgaver. Man skal altså vurdere, hvor mange opgaver der er normalt at have på én dag. Er det f.eks. 3-5 opgaver, skrives der 3 i dette felt.

 

Vælg øvre grænseværdi

Her vælges den øvre grænseværdi for et normalt antal opgaver. Er det f.eks. normalt at have 3-5 opgaver på én dag, skrives der 5 i dette felt.

IntraNote a/s | Papirfabrikken 20A | 8600 Silkeborg | Tlf. 7026 9500 | www.intranote.dk