Releasedato: 19-10-2018
I dette afsnit finder du beskrivelser af nye funktioner samt udvidelser til IntraNote Portal Server 18.3. Under de beskrevne hovedområder kan du se beskrivelser til flere af funktionerne.
Du bør altid kontrollere seneste krav til platformsupport (systemkrav) her.
Forbehold for ændringer indtil endelig release. Det betyder at nedenstående funktionalitet kan ændres eller helt udgå inden release
modulet er udgået fra og med version 18.1, og vil ikke fremover være tilgængelig i IntraNote Portal Server.
Det betyder at man ikke længere kan tilgå HR modulet via de links man hidtil har benyttet.
Har du spørgsmål vedr. HR modulet i relation til din løsning, så kontakt ServiceDesk.
Vi har frigivet en native mobil app 'IntraNote WorkSpace' som kan downloades til henholdsvis Android og IOS telefoner
Læs mere omkring aktivering og opsætning her
Aktiveringen af muligheden for validering mod Active Directory er flyttet til Generelle indstillinger/loginmetode/AD login.
Det er samtidig nu muligt kun at aktivere validering mod Active Directory på specifikke websites. (kun muligt på sites man ikke benytter Windows Authentication)
Læs mere om opsætning af AD-login
Email notifikationsmotoren er blevet ændret for at forbedre performance og hastighed når der genereres og sendes emails til den angivne SMTP server.
Indholdet af emailen er blevet redesignet og inkluderer nu også et dynamisk billede.
Det dynamiske billede kan ændres på System konfigurationssiden ved at højreklikke på billedet 'EMAIL_IMAGE' og vælge 'redige'.
Meddelelser til brugeren som f.eks. at brugerens password er ved at udløbe, har fået nyt design, således de også er responsive og vises korrekt på en mobiltelefon.
Layoutpart 'Version' NY
Der er tilføjet ny informations-layoutpart 'Version'. layoutparten vil vise indlæggets publicerede version, såfremt indlægget er placeret i en Infobasefolder hvor versionsstyring er aktiveret.
Det er nu muligt via indstilling overordnet at spærre for invitation af gæster uanset hvilket indstilling der er påsat de enkelte roller på WorkSpace skabelonerne.
Det er nu muligt på hver enkelt rolle på Arbejdsrumsskabelonen af angive om det er tilladt at invitere gæster ind i den specifikke rolle.
Der eksisterer ikke længere en systemrolle 'Eksterne brugere', som per definition kun kan indeholder gæster.
Istedet er det muligt at angive på den enkelte rolle om den må indeholde gæster.
Der logges nu i den generelle systemlog, hvem der tilføjer hvem til et arbejdsrum via hændelsen 'Bruger tilføjet til rolle'.
Læs mere generelt om arbejdsrum her
Der er lavet helt nyt design på medarbejderstamkortet. Det nye design er responsive, således at det også er brugbart på mobiltelefonen.
Har I fået lavet en customvisning af jeres medarbejder stamkort, så vil det kræve at I fjerner denne customvisning, for at kunne se det nye design.
Se eksempel på medarbejderstamkort her