dk

 

Custom Search Areas

 

Generelt

Tilgå opsætning

Opsætning

 


Generelt

 

Med Custom Search Areas kan du selv definere de søgeområder, der skal være i IntraNote Portal Server. På den måde kan du lette søgningen ved på forhånd at have udpeget specifikke søgeområder, og det giver bedre muligheder for brugerne at finde den information, de søger ved hjælp af dashboardets søgeweblet.


Med Custom Search Areas opnår du bedre forståelse for søgning blandt brugerne, da flere ofte bedre forstår 'Søgning i Personalehåndbogen' frem for 'Søg i Infobasen'.

BEMÆRK: Ved opdatering til 13.1.0 skal du rekvirere en ny licenskode hos IntraNote for at få adgang til dette modul. Der vil ikke være licensmæssige omkostninger ved at bestille licens til dette modul, da det fremover vil indgå som en del af basispakken.

 

 


Tilgå opsætning

 

For at definere nye søgeområder med Custom Search Area, skal du tilgå en opsætningsside. Denne side kan du tilgå på flere måder:

  • Ved at oprette et menupunkt på administrationsdashboardet.
  • Via knappen "Custom Search Area" i Infobase foldere.
  • Via knappen "Custom Search Area" under indstillinger for "IntraSearch" på Master dashboardet.

Hvis du ønsker at oprette et menupunkt på administrationsdashboardet, skal menupunktet være af typen "Intranote menupunkter" og pege på "Søgning i udvalgte foldere". Læs mere om, hvordan du opretter menupunkter her.

 

 

 


Opsætning

 

Fra opsætningssiden for Custom Search Area er det nemt at oprette nye søgeområder, og redigere eksisterende.

 

Tryk på Opret for at oprette et nyt søgeområde, og højre-klik på et søgeområde og vælg Redigér for at redigere det valgte søgeområde.

 Bemærk, at du ikke kan redigere standard søgeområder.

 

Brug felterne under Sortering til at angive den rækkefølge hvori søgeområderne skal optræde i søgewebletten. 

Brug de checkbokse ud for søgeområderne for at angive, hvorvidt de skal være synlige i søgewebletten eller ej. Dette kan eksempelvis bruges til at skjule standard søgeområder, hvis man kun ønsker at benytte sine egne.

 

Opret og redigér søgeområde

 

Når du opretter eller redigerer et søgeområde, skal du udfylde følgende felter:

 

Navn på udvalgt område:

Angiv et navn for det nye søgeområde. Det er dette navn som fremgår i søgewebletten.

 

Folder:

Vælg en Infobase-folder ved at trykke [...], og angiv med dropdown-boksen hvad søgeområdet skal inludere:

  • Kun den valgte folder.
  • Alt Under den valgte folder.
  • Alle Infobase elementer, der Ikke ligger i den valgte folder.

Arkiveret:

Angiv om søgning, i det nye søgeområde, skal returnere arkiverede elementer. Blank/Ja medtager arkiverede elementer, og Nej gør ikke.

IntraNote a/s | Papirfabrikken 20A | 8600 Silkeborg | Tlf. 7026 9500 | www.intranote.dk