dk

 

Booking ERP opgørelse

 


Generelt

 

Det er muligt at få bookingmodulet til at lave en afregning over forbrugte ikke-unikke ressourcer for en bestemt periode.

For at det kan lade sig gøre, kræver det dog at funktionen er aktiveret (link til DS BOOKING / SHOW_SETTLEMENT), og konfigureret korrekt.

Systemet holder selv styr på hvem der udfører en afregning, og registrerer hvem der har udført den.

Det er muligt løbende at genudskrive/udføre tidligere afregninger igen, såfremt det skulle blive nødvendigt.

 

Det er altså en forudsætning for at kunne udføre en afregning at det forbrugte antal på de enkelte ikke-unikke ressourcer er indrapporteret.

 

VIGTIGT: For at sikre korrekt filformat i forbindelse med afregning, er det meget vigtigt at tilhørende dynamiske indstillinger er opsat korrekt.

Se nederst på siden hvilke indstillinger der skal være opsat afhængig af hvilket format man ønsker afregningsfilen leveret i.

 

 

 

 

Afregningsperiode
Booking modulet foreslår selv en afregningsperiode når man tilgår siden. Standard vil slutdatoen være dags dato, og startdatoen sættes til datoen for sidste afregnings udførelse

 

Hvad består en opgørelse af?
 

En opgørelse består af to dele:

  • En e-mail med en vedhæftet fil i CSV-format, som indeholder alle forbrugte ikke-unikke ressourcer inkl. antal og priser.

 

 

Eksempel på CSV filens indhold:

 

 

  • En fil som indeholder alle forbrugte ikke-unikke ressourcer, opgjort pr. kontonummer, samt afregningsdato.

Filen kan være baseret på en fortolkning af KMD’s snitflade standard GQ311001Q (finansposteringer) eller GQ418001Q (fakturaposteringer) og er umiddelbart kompatibel med ERP systemet PRISME (Axapta).

Formatet for afregningsfilen opsættes i den dynamiske indstilling BOOKING / SETTLEMENT_INTERFACE.

 

Eksempel på formatet i afregningsfilen baseret på KMD’s snitflade standard GQ311001Q:

 

 


Opsætning

 

Som udgangspunkt skal funktionen aktiveres med den dynamiske indstilling BOOKING / SHOW SETTLEMENT som sættes til ON.

 

For at kunne afregne, er det nødvendigt også at vide hvem der skal betale. Dette opsættes under Betalere og mødetyper.


Vær opmærksom på at alle dynamiske indstillinger i gruppen BOOKING startende med navnet 'Settlement_' skal have de korrekte værdier.
Skal der sendes en email skal IntraNote portal server være sat op til at sende e-mails.

 


Dynamiske indstillinger

 

Afhængig af ønsket til afregningsfilens format skal man opsætte følgende indstillinger:

 

Ved KMD GQ311001Q (Finansposteringer)

BOOKING / PAYER_SHOW_SELECT SKAL have værdien ON

BOOKING / SHOW SETTLEMENT SKAL have værdien ON

BOOKING / SETTLEMENT_INTERFACE SKAL have værdien GQ311001Q Finance

BOOKING / SETTLEMENT_HEADER_INTERFACETYPE SKAL have værdien G69

BOOKING / SETTLEMENT_HEADER_ORGANIZATIONUNIT bør have en værdi

BOOKING / SETTLEMENT_HEADER_POSTTYPE bør have værdien NOR

BOOKING / SETTLEMENT_HEADER_REGLOCATION bør have en værdi

BOOKING / SETTLEMENT_FILE_PATH SKAL have en værdi

BOOKING / SETTLEMENT_SETOFF_ACCOUNT SKAL have en værdi

BOOKING / SETTLEMENT_HEADER_MACHINE_NO bør have en værdi

BOOKING / SETTLEMENT_HEADER_ORGANIZATIONTYPE bør have værdien

BOOKING / SETTLEMENT_EMAIL SKAL have en værdi

BOOKING / EMAIL_SUBJECT SKAL have en værdi

 

Ved KMD GQ418001Q (Fakturaposteringer)

BOOKING / PAYER_SHOW_SELECT SKAL have værdien ON

BOOKING / SHOW SETTLEMENT SKAL have værdien ON

BOOKING / SETTLEMENT_INTERFACE SKAL have værdien GQ418001Q Invoice

BOOKING / SETTLEMENT_HEADER_INTERFACETYPE SKAL have værdien G92

BOOKING / SETTLEMENT_HEADER_ORGANIZATIONUNIT SKAL have en værdi

BOOKING / SETTLEMENT_FILE_PATH SKAL have en værdi

BOOKING / SETTLEMENT_SETOFF_ACCOUNT  SKAL have en værdi

BOOKING / SETTLEMENT_AFSTEMNINGSENHED SKAL have en værdi

BOOKING / SETTLEMENT_ADD_DAYS_PAYMENT SKAL have en værdi

BOOKING / SETTLEMENT_SUBSCRIBER_ID SKAL have en værdi

BOOKING / SETTLEMENT_FORVALTNING_NR SKAL have en værdi

BOOKING / SETTLEMENT_HEADER_MEDIATYPE bør have værdien 2

BOOKING / SETTLEMENT_HEADER_AREANUMBER bør have en værdi

BOOKING / SETTLEMENT_PAYMENT_TYPE bør have værdien 700

BOOKING / SETTLEMENT_USER_VOLUMENUMBER

BOOKING / SETTLEMENT_FIXED_YEAR

BOOKING / SETTLEMENT_EMAIL SKAL have en værdi

BOOKING / EMAIL_SUBJECT SKAL have en værdi

IntraNote a/s | Papirfabrikken 20A | 8600 Silkeborg | Tlf. 7026 9500 | www.intranote.dk