dk

 

IPS version 15.1.0

Releasedato: 20-02-2015

 

VIGTIGT - Ny licenskode, samt tillæg til licensaftale!

En opdatering fra før version 13.3.0 vil kræve ny licenskode installeret. For at kunne få udleveret ny licenskode skal der underskrives et tillæg til jeres eksisterende licensaftale, da vi bl.a. har implementeret indrapportering af versionsnummer direkte fra jeres webserver til vores licensserver.

Kontakt derfor IntraNote a/s i god tid inden en eventuel planlagt opdatering, således I kan få disse tillæg på plads, og få en ny licenskode. Den nye licenskode kan rekvireres i god tid, og vil være kompatibel med tidligere versioner.

 

IE6, IE7 og IE8 understøttes ikke længere. Med understøttes menes, at vi ikke længere tester funktionalitet på disse browsere, og at ny funktionalitet kan være lavet på en måde som ikke er supporteret i disse browsere. Det kan f.eks. være med brug af HTML 5. Fejl rapporteret i disse browsere, som ikke opstår i de supporterede browserversioner rettes derfor ikke.

 

 

Systemkrav til IPS 15.1.0

 

 

 

  Systemforbedringer

 

 

Sproghåndtering dansk

Tidligere har dansk sprog altid været en del af grundpakken. Dette er nu ændret, således dansk fremover er et tilvalg (eller fravalg) man kan foretage.
Dette er specielt interessant for kunder som ikke har brugere i Danmark, og som derfor ikke har behov for det danske sprog.


Kræver ikke ny licenskode!

Ændringen er bagudkompatibel, og kræver ikke en ny licenskode, med mindre man gerne vil af med det danske sprog som mulig valg i applikationen.

 

Browser-support

Der er i denne release fokuseret meget på at få manglende områder til at fungere korrekt i forskellige browsere.
Antallet af områder hvor der kan være problemer med præsentation og åbning af dialogvinduer skulle derfor være minimeret.

Skulle du imidlertid finde problemer, så meld dem endelig ind til vores servicedesk med skærmprint og forklaring. Så kigger vi på det.

 

Indbygget editor

Vi har opdateret den indbyggede editor til en nyere version, samt tilpasset denne således funktioner som ikke er supporteret er blevet fjernet for ikke at skabe forvirring for brugerne.

Funktioner som er fjernet, som måske har været synlige tidligere er:

  • increase size
  • decrease size
  • repeat last command
  • Londesc attribute 

Performance-optimering

Vi har yderligere identificeret områder i forbindelse med håndteringer af billeder og grafik, som nu kan caches, og ikke skal loades hver gang siden vises.

Eksempler:

  • Billeder der er uploadet fra netværksdrev eller PC og indsat i Infobase-indlæg
 

     Basispakken

 

Dashboard

 

Genveje til indstillinger og layout

Der er lavet et par genveje til hurtigt at komme ind i layout og indstillinger for et Dashboard. Ved at skrive henholdsvis '/Layout' eller '/Settings' efter Dashboardets navn i adresselinien, vil man blive dirigeret direkte ind til det valgte område, og derved spare et par klik, fremfor først at angive '/admin' og derefter vælge område.

Eksempler: 

  1. http://[intranet]/[dashboardnavn]/layout
  2. http://[intranet]/[dashboardnavn]/settings

 

Weblets

Overskriften 'Weblets' er blevet tilføjet i Dashboard-indstillinger for tydeligt at angive hvor weblets begynder.

 

Kopiere dashboard

Kopiering af et Dashboard, hvorpå der findes menupunkter af typen udtryk, understøttes nu. Det betyder, at har man på et Dashboard opsat udtryk der åbner og lukker webparts, så vil udtrykkene bliver tilpasset på den nye kopi af dashboardet, således udtrykkene har samme funktionalitet.

 

Fanemenu

Fanerne er ændret således hele fanen nu er klikbar og ikke kun teksten på fanen

 

Adressebog

Sortering er ændret således firmalisten sorteres efter firmanavn, og kontaktpersoner sorteres efter navn.

 

Childweb

Oprettelse af Childweb understøtter nu også udrulning af eventuelle menupunkter af typen 'udtryk' fra en Childweb skabelon, således disse udtryk vil virke korrekt på det nye Childweb.

 

Medarbejdere / Brugerlisten

 

Tilstedeværelse (Presence)

Tilstedeværelsesstatus er blevet en del af standardfunktionaliteten på en bruger. Man kan dog selv bestemme om den skal være synlig/tilgængelig dels via feltrettigheder som det i forvejen er kendt for felter på brugerdetaljer. Ligeledes kan man via opsætning bestemme om det skal være muligt for brugeren f.eks. at ændre sin status via webletten 'Brugernavn'.

 

I administrationsdelen er det muligt at oprette og vedligeholde statusser, farver/ikoner per status.

 

Læs mere om tilstedeværelse her.

 

Har I fået lavet custom-tilpasninger til visning af brugerdetaljer eller brugerliste, vil det muligvis kræve ændringer at få funktionen tilstedeværelse tilgængelig på siderne.

 

 

 

 

 

     Infobase

 

Abonnements-email

E-mail notifikationens layout er ændret således den er mere logisk opdelt, samtidig med det nu er muligt at ændre statiske tekster i mailen, såsom emne og generel overskrift i mail-body, ved blot at ændre labels i labelmanageren.

Labels vedr. abonnements-emails har typisk et alias begyndende @Subscription_Mail.

 

Oprettelse af filuploads

Det har tidligere været således at filuploads altid blev åbnet efter succesfuld upload/oprettelse. Dette er nu ændret således at et filuploads ikke resulterer i åbning af den enkelte fil.

 

Sletning af foldere i Infobase-stifinder

Det er nu muligt at markere flere foldere på én gang, og slette alle på én gang via højrekliksmenuen (såfremt folderne er tomme)

 

    Webparts

 

Ny Webpart kategori 'Dashboard'

Alle webparts der vedrører Dashboard, såsom 'Dashboard billede', 'Dashboard Info' og 'Sidens titel' er flyttet til deres egen kategori for at skabe bedre overblik.

 

Dashboard Titel

Der er lavet en ny webpart 'Sidens titel' som kan vise Dashboard-titlen.

 

Infobase-folder

Sortering af foldere i denne webpart er ændret til at være alfabetisk ud fra foldernavn, i stedet for som tidligere at være baseret på folder-id.

 

Billedrotation-webpart

Webparten 'Billedrotation' er nu blevet ændret således der er forskellige måder at få skaleret og beskåret billederne på.

Bl.a. er det nu muligt at få autobeskåret billederne.

 

Aktivitetskalender (Udgår!)

Den 'gamle' aktivitetskalender kan ikke længere tilføjes et Dashboard. Dog har vi ikke fjernet koden til webparten endnu, da der kan være igangværende aktiviteter.

Vi anbefaler at I udskifter 'Aktivitetskalender'-webparten med webparten 'Infobase-kalender'.

 

Læs mere om den udvidede funktionen af Infobase-kalenderen her.

 

 

 

 

 

 

    Dagsorden (Tillægsmodul)

 

'Dagsorden'-folderen er blevet omskrevet, således redigering af møde samt oversigten over dagsordenpunkter har fået nyt udseende.

Det betyder også at det nu er muligt at indtaste beslutninger til et dagsordenpunkt via en mobilenhed, f.eks. en iPad.

 

    Helpdesk (Tillægsmodul)

 

Helpdesk-administrator

Der er introduceret en ny modulrolle, i form af en Helpdesk-administrator.

Grupper angivet under 'Helpdesk administrator' har automatisk adgang til at vedligeholde støttetabellerne i Helpdesk-modulet.

 

Læs mere om Helpdesk-administratorer her.

 

 

    IntelliForms (Tillægsmodul)

 

Design af formularer

Funktionaliteten til design af formularer er blevet ændret således, et felt nu kun kan fjernes fra formularen ved klik på et rødt kryds og altså ikke længere ved dobbeltklik på feltet.

Sortering af felterne er ændret, og foretages nu ved at trække i venstre side af bjælken.

Ændringen ses både for design af redigeringsformularer, listeformularer og visningsformularer.

 

  Sproglag (Tillægsmodul)

 

Græsk sproglag er nu tilgængeligt og kan bestilles, så der nu er i alt findes 29 forskellige sproglag.
Kontakt eventuelt servicedesk eller din konsulent, såfremt du har behov for flere sprog i din løsning

 

Versionsstyring (Tillægsmodul)

 

Det er nu muligt at redigere og oversætte en kladde-version af et indlæg, direkte fra en layout-visning, såfremt brugeren har rettigheder til dette.

 

    Word-editor (Tillægsmodul)

Automatisk PDF-version

Det har tidligere været muligt at få automatisk oprettet en PDF-version som vedhæftet fil til et indlæg oprettet med Word-editor. Dette er nu igen supporteret.

Det gør det f.eks. nemt for brugere at printe et færdigformateret dokument istedet for en HTML-version.

 

Bemærk: Denne funktionalitet kræver at den dynamisk indstilling INFOBASE / CREATE_AUTOMATIC_PDF  er sat til værdien ON.

 

Åbning af automatisk skabt PDF-version

Istedet for at få vist et Word-indlæg som HTML er det muligt at få vist den automatisk skabte PDF-version ved klik på indlægget.

 

Bemærk: Denne funktionalitet kræver både at den dynamiske indstilling INFOBASE / CREATE_AUTOMATIC_PDF er sat til værdien ON og at den INFOBASE / LINK_AUTOMATIC_PDF er sat til værdien ON.    

 

Fejlrettelser

 

Rettet i 15.1

 

In general

Symptom: 63979 Popup to select personal subscription could fail when accessing through Netscaler or equal

Symptom: 62497 Links to external sites in webpart headlines opening in MAIN doesn't work.

Symptom: 56001 Department details - information is not vertically aligned correctly

Symptom: 63226 Page for changing userinformation related to Infobase items, dropdown for selecting user does not work

Symptom: 61800 Sending emails not using SMTP_USER and SMTP_PASSWORD when required

Symptom: 60960 Label editor => you cannot edit own labels - script error occur

Symptom: 63386 Metadata => Exception happens when translating metadata category

Symptom: 61671 Task Manager => Special characters like "æøå" cannot be shown correctly

 

Dashboard

Symptom: 60499 Menu item Expression - Exception can occur when working with expression, under certain circumstances

Symptom: 60782 Menu item Expression - When trying to open expression configuration, function is moved instead of opening configuration interface (only in Google Chrome)

Symptom: 60972 User is logged out when refresh icon is clicked on webpart just opened by expression

Symptom: 59515 Infobase editor: link to dashboard tries to open in MAIN.

 

Webpart

Symptom: 62147 System out of memory error can occur when Image Rotation webpart is used.

Symptom: 61088 Webpart Dashboard Image does not use margin from Webpart theme

Symptom: 61204 Infobase layout, Delete layout function not showing correctly according to rights

Symptom: 61240 Additional Webpart 'Content Window' not hidden when not showing content

Symptom: 62719 Employee Rotator webpart => Employee is not aligned "center" as expected

Symptom: 59402 Birthday and Jubilee webpart does not show todays birthday

Symptom: 59615 Image rotation webpart Hotspot links as html properties on images creates exception

Symptom: 61805 Image rotation webpart has unwanted top and bottom margin

Symptom: 63527 Image Rotation webpart redirects using full URL, which can create issues when accessing through Netscaler or equal

Symptom: 62348 Calendar webpart can crash for non-admin user when USE_MULTIPLE_LANGUAGES is OFF

Symptom: 63713 Infobase Explorer webpart is not refreshed correctly when open/closed by use of expressions.

Symptom: 62355 Quick poll webpart => after a user has voted, scrollbars are shown inside the webpart

Symptom: 62181 Quick poll webpart => Checkmark "Show link to earlier QuickPolls" cannot be deselected

 

 

Webpart layout

Symptom: 61732 The headline of Infobase items displayed in Infobase layout template does not use colour from webpart layout.

Symptom: 61809 Hyperlinks in Infobase items are not displayed in the correct colours as selected in webpart layouts.

Symptom: 60961 Separator character is not shown in navigation layout (was transparent)

Symptom: 59378 Infobase Layout part "path" seperator is aligned wrong in IE

Symptom: 61204 Infobase layout, Delete layout function not showing correctly according to rights

 

Webpart theme

Symptom: 62872 Theme background image was aligned wrong if aligned to bottom

 

Infobase

Symptom: 60276 Some RSS Feeds does not work in RSS Folder in Infobase

Symptom: 62537 Sometimes Infobase subscription e-mails are caught by spam filter

Symptom: 60913 In rare cases when creating new Infobase item, a number of attachments on document tabwill be shown

Symptom: 55238 Link to fileupload opens inside small frame in MAIN on Safari for iPad

Symptom: 59940 Links are not marked as read.

Symptom: 61340 Infobase explorer - you can't delete multible folders in Infobase Explorer at the same time

Symptom: 63807 RSS Folders; Not possible to copy RSS link from field by use of CTRL+C

 

Infobase editor

Symptom: 63140 The "Longdesc" attribute on images is not supported by most browsers and therefore removed

Symptom: 63141 The "Increase size", "Decrease size" and "Repeat last command" functions are not supported and therefore removed

Symptom: 63142 Link to existing anchor/bookmark in the Hyperlink Manager was not possible unless you saved and re-edited the item

Symptom: 63143 MS Word's wrongly formatted xhtml was not fixed correctly

Symptom: 62494 Image map editor does not have enough height to show buttons

Symptom: 63891 Set image properties; field for width and height are too narrow. 

 

Employees

Symptom: 60359 Not able to open employee details from employee list

Symptom: 63810 'Fields of responsibility' field ignores mandatory fields configuration and is not displayed in the pop-up

Symptom: 62812 Searching for initials and LoginName from User list returns no results

Symptom: 62765 In functions/Phone list/List of addresses/Printable version, only 20 employees will be shown on Printable Address list

Symptom: 59343 The top part of the Phonelist window with menu bar is hidden when using screen with low resolution

 

 

Best Bet

Symptom: 44360 Infobase search result show wrong path names when using multible languages in folder names

Symptom: 62697 When using wildcards like '*' in the search query, the defined best bet is not returned in result list

 

 

Intrasearch

Symptom: 56281 Not possible to search fileupload using it's infobase title/name (not the original name of the uploaded file)

Symptom: 63871 Custom Search Areas => possible to see indexes for modules which is not licensed to use

Symptom: 59259 Advanced search chooses the wrong default area set

Symptom: 55910 Title and summary is missing from msg search results

Symptom: 62697 When using wildcards like '*' in the search query, the defined Best Bet is not returned in result list

 

 

Image DB

Symptom: 59615 Hotspot links as html properties on images in Image rotation webpart creates exception

 

 

Booking (Module)

Symptom: 61380 Selecting new time period (by clicking time period button) in create booking page creates exception

Symptom: 61384 Impossible to save a ressource limitation only based on time

Symptom: 64192 If a user with danish language creates a reservation of a ressource, an exception is shown when clicking 'save and invite'

Symptom: 63647 Catering overview in booking has wrong date handling.

 

CRM (Module)

Symptom: 57880    CRM search - IE only - Result list not working as intended, could create a script error

 

Forum (Module)

Symptom: 48713 It is possible to add empty replies to a topic

 

Helpdesk (Module)

Symptom: 60968 Double linespace was present in notification emails

Symptom: 63067 Helpdesk entries created in text before version 14.3 are shown without line breaks.

 

IntelliForms (Module)

Symptom: 55263 Create/Edit Custom Menu actions does not update name in IntelliForms tree

Symptom: 59079 '+' character cannot be used in name on IntelliForms fields (it is replaced by a (blank) character)

 

Mobile (Module)

Symptom: 55238 Link to fileupload opens inside small frame in MAIN on Safari for iPad

 

NemID (Module)

Symptom: 62431 Users can't map their CPR ID's to an employee because of ReturnUrl

Symptom: 61395 NemID javascript uses incorrect URL for requests.

 

Poll (Module)

Symptom: 48161 When creating a link in Infobase to a Poll, poll icon was not resized correctly

Symptom: 46587 Copy poll dialog doesn't show folder titles

Symptom: 62178 Quick poll setup => Not possible to edit a question once it has been saved

Symptom: 62355 Quick poll webpart => After a user has voted, scrollbars are shown inside the webpart

Symptom: 62181 Quick poll webpart => Checkmark "Show link to earlier QuickPolls" cannot be deselected

 

Project Room (Module)

Symptom: 62236 Permissions for navigation items are not copied to the projectroom

Symptom: 61105 Expressions not supported when creating project rooms from templates

 

RSS Export (Module)

Symptom: 59507 Error can occur in attempt to open RSS channel for viewing if it has "Last edited by" settings in layout configuration

 

UNI-Login (Module)

Symptom: 61825 UNI-Login SSO method not working, just sending user to login page.

 

WebPublish (Module)

Symptom: 63812 When IntraWeb.exe is run as a scheduled task, it fails when trying to publish.

Symptom: 60106 Images pasted into Word, when creating Infobase items using Word editor, do not show on the target site after webpublish

 

Word editor (Module)

Symptom: 60369 Error occur when trying to translate Infobase item created using Word editor

IntraNote a/s | Papirfabrikken 20A | 8600 Silkeborg | Tlf. 7026 9500 | www.intranote.dk