dk

 

Sikkerhedsindstillinger

 


Generelt

Sådan tilføjer du webstedet til Intranet Zonen

Sådan tilføjer du webstedet til zonen 'Websteder du har tillid til'

Autocomplete i login

 


Generelt

 

I Internet Explorer under funktioner/internetindstillinger/sikkerhed skal der for den aktuelle zone (oftest Intranet), være konfigureret følgende indstillinger:

 

  • ActiveX-objekter og plugins skal ALLE være aktiveret. Såfremt de er deaktiveret vil enkelte funktioner såsom upload af billeder til IntraNote Portal Server eventuelt ikke fungere.
  • Hvis IntraNote kaldes via et servernavn, vil zonen automatisk skifte til 'Lokal Intranet Zone'. Som alternativ, skal adressen tilføjes zonen 'Lokalt intranet' på brugerens PC. 

 

Nogle filer kan beskadige computeren

Hvis du benytter Webdav Office Integration til at oprette/redigere indlæg med f.eks. MS Word, så kan du møde en dialog med teksten 'Nogle filer kan beskadige computeren....'

 

 

- denne dialog kan undgås ved at tilføje intranettets adresse til 'Websteder du har tillid til'.

 

Klik på en af genvejene i toppen af siden for at se hvordan du tilføjer adressen til den korrekte zone.

 


Sådan tilføjer du webstedet til Intranet Zonen

  1. Åben Internet Explorer.
  2. Gå til Funktioner > Internetindstillinger, og klik på fanen Sikkerhed og klik derefter på 'Lokalt Intranet'.

  1. Klik på knappen 'Websteder'.

 

Klik på 'Avanceret'.

  1. Skriv Webadressen og klik på 'Tilføj'.

  1. Klik derefter på Luk, efterfulgt af OK, hvorefter du er tilbage ved det første skærmbillede.
  2. Du vil nu i nederste højre hjørne af din Internet Explorer browser kunne se, at der står 'Lokal intranet':

 

 


Sådan tilføjer du webstedet til zonen 'Websteder du har tillid til'

  1. Åben Internet Explorer.
  2. Gå til Funktioner > Internetindstillinger, og klik på fanen Sikkerhed og klik derefter på 'Pålidelige websteder'.
  3. Klik herefter på knappen 'Websteder'.

 

4. Klik på 'tilføj' for at tilføje adressen til 'Pålidelige websteder. Måske skal du fjerne markeringen i 'Kræv servergodkendelse (https:) for alle websteder i denne zone, hvis din intranet adresse kører i http://

 

 

5. For at sikre at du kan logge automatisk ind i andet end Internet Explorer (f.eks. Firefox og Chrome), kræver det at du trykker på 'Brugerdefineret niveau...' og sætter markering under 'Brugergodkendelse/logon' til 'Automatisk logon med aktuelt brugernavn og adgangskode'.

 

 

 


Autocomplete i login

 

I Chrome, Firefox samt IE11 og nyere, er det ikke kodemæssigt muligt at slå autocomplete fra i login til IPS. Ift. IE henvises der til Microsofts beskrivelse.

 

Det kan imidlertid være nyttigt at slå autocomplete fra i login, hvis man f.eks. har en PC stående, som flere forskellige brugere logger ind fra. I sådan et tilfælde er det nødvendigt at slå autocomplete fra i browseren. Nedenfor ses vejledning for Chrome, Firefox og IE11:

 

Google Chrome

  1. Gå til chrome://settings.
  2. Klik på Vis avancerede indstillinger...

  1. Fjern fluebenet i Tilbyd at gemme dine adgangskoder på nettet. under Adgangskoder og formularer.

Mozilla Firefox

  1. Klik på ikonet længst mod højre i Firefox' toolbar og klik derefter på Indstillinger.

  1. Klik på Sikkerhed og fjern derefter fluebenet i Husk adgangskoder for websteder under Adgangskoder.

  1. Klik på OK.

Internet Explorer 11

  1. Klik på ikonet længst mod højre i Internet Explorers toolbar og klik derefter på Internetindstillinger.

  1. Klik på fanen Indhold og klik derefter på knappen Indstillinger under Autofuldførelse.

  1. Fjern fluebenet i Brugernavne og adgangskoder i formularer.

  1. Klik OK i Indstillinger for autofuldførelse.
  2. Klik OK i Internetindstillinger.
IntraNote a/s | Papirfabrikken 20A | 8600 Silkeborg | Tlf. 7026 9500 | www.intranote.dk