dk

 

IPS version 14.3.0

Releasedato: 24-10-2014

 

VIGTIGT - Ny licenskode, samt tillæg til licensaftale!

En opdatering fra før version 13.3.0 vil kræve ny licenskode installeret. For at kunne få udleveret ny licenskode skal der underskrives et tillæg til jeres eksisterende licensaftale, da vi bl.a. har implementeret indrapportering af versionsnummer direkte fra jeres webserver til vores licensserver.

Kontakt derfor IntraNote i god tid inden en eventuel planlagt opdatering, således I kan få disse tillæg på plads, og få en ny licenskode. Den nye licenskode kan rekvireres i god tid, og vil være kompatibel med tidligere versioner.

 

IE6, IE7 og IE8 understøttes ikke længere. Med understøttes menes at vi ikke længere tester funktionalitet på disse browsere, og at ny funktionalitet kan være lavet på en måde som ikke er supporteret i disse browsere. Det kan f.eks. være med brug af HTML 5. Fejl rapporteret i disse browsere, som ikke opstår i de supporterede browserversioner rettes derfor ikke.

 

 

Systemkrav til IPS 14.3.0

 

 

 

  Systemforbedringer

 

Der er også i denne version fokuseret på optimeringer.

Bl.a. er en del ældre asp sider udskiftet og helt omskrevet til nye browserkompatible sider, med bedre performance.

Der er ændret på hvornår ændringer på en infobasefolder har indflydelse på reindeksering af relaterede elementer, såsom underfoldere og indlæg, hvilket minimerer indekseringskøen.

 

Ændring af søgemetode

Formålet med ændringen har været

  • at returnere et søgeresultat meget hurtigere ved default at søge på hele ord, med mindre brugeren angiver * før eller efter søgeordet
  • Minimere antallet af søgeresultater ved ikke altid at søge på dele af ord
  • Gøre det muligt at konfigurere søgewebletten til default at sortere søgeresultatet efter andet end 'score'
  • Gøre det muligt hvilke søgeområder der skal være tilgængelig på det enkelte dashboard.

Se nærmere i området Intrasearch nedenfor

 

Ændring af email-motor

Det har tidligere været nødvendigt at installere jMail på webservere for at kunne sende emails fra f.eks. IntelliForms, Booking, Poll. Dette er nu ændret således alle automatiske notifikationsmails udsendes vis den indbyggede email-motor.

Der vil stadig være informationer som IntraNote Portal Server skal bruge for at kunne udsende mails, f.eks. SMTP server og andet, disse skal fortsat angives i de dertil angivne dynamiske indstillinger.

 

Desuden er den tidligere side til test af email-konfiguration udgået, så man istedet skal teste emailkonfigurationen via /Sysinfo siden:
 

 

MS SQL server 2014

IntraNote Portal Server supporterer fra og med version 14.3 også MS SQL server 2014.

 

Uni-Login - VIGTIGT

Loginmetoden er nu inkluderet direkte i standard løsningen, således denne loginmetode ikke længere skal implementeres som custom-løsning.

Dette betyder at kunder hvor denne loginmetode allerede er implementeret skal fjerne filen 'uniLogin.vb' fra 'app_code' folderen på websitet, hvor loginmetoden benyttes.

Kontakt IntraNote servicedesk såfremt der er spørgsmål.

 

 

 

     Basispakken

 

Dashboard

 

Dashboard billede

Det er nu muligt at angive et Dashboard billede under Dashboardindstillinger. Billedet kan vises på Dashboardet via en ny webpart 'Dashboard billede'.

Dashboard billede kopieres med såfremt et Dashboard kopieres.

 

Filtreringswebpart

Når et Dashboard oprettes, oprettes nu også automatisk en filtreringswebpart på dashboardet. Filtreringswebparten benyttes af søgewebletten til at muliggøre en direkte filtrering i søgeresultaterne.

 

Webpart-opsætning

I dialogvinduet indeholdende oversigten over alle webparts, er det nu muligt sortere oversigten ved at klikke på kolonnetitlerne 'Overskrift', 'Synlig', 'Højde', 'Webparttype'.

 

  

 

Webpart-layout

 

Der er tilføjet følgende nye Infobase layout parts

 

Informationer

- Publiceret til (dato og tid)

- Publiceret til (dato)

- Publiceret til (tid)

- Debat indlejret er tilføjet mulighed for link til brugerprofil

- Oprettet af (billede)

- Sidst rettet af (billede)

- Kontaktperson (billede)  

  

Funktioner

- Opret eksternt link
  Dialogvinduet har fået tilføjet knap 'Send som email' som kopierer linket automatisk ind i en tom email, klar til at sende til en kollega.

- Send som e-mail (Afhængig af den dynamiske indstilling INFOBASE / ALLOW_SEND_EMAIL)

 

 

 

 

Medarbejdere / Brugerlisten

 

Fødselsdag

Når brugere oprettes sættes fødselsdato ikke længere til oprettelsesdato. Fødselsdato forbliver tom.

 

Nøgleord

Der er tilføjet en ny funktionalitet i form af nøgleord, på en ny fane

 

 

Det er muligt at oprette nøgleord samt nøgleordskategorier, eventuelt med en rating. Nøgleord kan så tilknyttes medarbejdere.

Nøgleord er inkluderet i fritekstsøgning på medarbejdere.

Har du fået lavet custom-tilpasninger til din visning af brugerprofil, vil det muligvis kræve ændringer at få funktionen med nøgleord tilgængelig.

 

læs mere om nøgleord her.

 

Afdelings-/ gruppeansvarlig

På afdelinger og grupper er det nu muligt at udpege en 'afdelings-ansvarlig'.

 

 

Denne afdelingsansvarlige kan få lov til at redigere brugere, som har denne afdeling angivet på brugerstamkortet i feltet 'Afdeling' eller 'Firma', ved henholdsvis at sætte de dynamiske indstillinger

    EMPLOYEES / EDIT_DEPARTMENT_SUBORDINATE

    EMPLOYEES / EDIT_COMPANY_SUBORDINATE

 

    til værdien ON

Har du fået lavet custom-tilpasninger til din visning af brugerdetaljer eller brugerliste, vil det muligvis kræve ændringer at få funktionen afdelingsansvarlig med redigering tilgængelig.

 

 

 

 

      Søgning

 

 

Ændring af søgemetode

Det er nu generelt ændret måden der søges på med IntraSearch, således søgekriterien altid tolkes som hele ord, med mindre der er angivet * foran eller bagefter et ord.

 

Formålet med ændringen har været

  • at returnere et søgeresultat meget hurtigere ved default at søge på hele ord, med mindre brugeren angiver * før eller efter søgeordet
  • Minimere antallet af søgeresultater ved ikke altid at søge på dele af ord
  • Gøre det muligt at konfigurere søgewebletten til default at sortere søgeresultatet efter andet end 'score'
  • Gøre det muligt hvilke søgeområder der skal være tilgængelig på det enkelte dashboard.

Nye IntraSearch weblet-indstillinger

  • Angivelse af hvilke Søgeområder der skal være tilgængelige (synlige) fra det enkelte dashboard
  • Sortering af søgeresultat kan nu opsættes via Dashboardet/Dashboard-masters intrasearch-weblet for hvert søgeområde (inkl custom søge områder)

Søgesyntax

Se beskrivelse omkring søge syntax inkl eksempler her.

 

 

Søgestatistik

Der er nu lavet en siden som viser statistik på søgninger. Ved at lave et internt link til siden search/Statistics/IndexStatistics får man adgang til informationen.

For hvert søgeområde er det muligt at se;

  • Hvornår søgeområdet sidst er benyttet
  • Hvormange gange det er benyttet
  • Hvormange 0-resultat søgninger der er returneret.
  • Gennemsnitlig returnerede antal resultater
  • Mindste tid, længste tid, gennemsnitstid for generering af søgeresultater (målt i sekunder)

Det er desuden muligt at klikke sig dybere ned og se hvilke søgekriterier der er benyttet mest, f.eks. over en periode i et søgeområde.

 

 

Dashboards, Childwebs og projektrum

Et nyt standard søgeområde kaldet 'Dashboard' er nu tilgængeligt via Intrasearch webletten

Følgende felter er søgbare

  • Navn
  • Titel
  • Undertitel
  • Alias

Søgeresultatvisningen vil inkludere

  • Dashboard billede (hvis tilgængelig)
  • Titel
  • Undertitel
  • Alias
  • type (Dashboard/Childweb/Projektrum)

Eksempel:

 

 

 

 

 

     Infobase

 

 

Indlæg af typen Link

Det er nu blevet muligt at tilføje både resume-tekst samt resume-billeder på Infobase indlæg af typen link (undtaget er link til andre infobaseindlæg da det her vil være destinations-indlæggets resumebilleder mv. der vises).

Disse informationer kan vises via layout parts.

 

 

Mere information på fanerne på indlæg

Fanerne indeholder nu mere information, således der tydeligt under redigering af et indlæg at der er vedhæftede filer, eller resumebilleder på et indlæg.

Eksempel:

 

 

Træk-og-slip filer til indlæg

Det er blevet muligt at udvælge og vedhæfte flere filer på én gang på infobase indlæg. Ydermere er det nu muligt via de browsere der supporterer dette (IE10, IE11, Chrome og FireFox) at tilføje filerne via træk-og-slip.

 

 

    Webparts

 

 

Billedrotation webpart

Billedrotation er nu blevet ændret således der er tilføjet nye overgange der er kompatible med de supporterede browsere.

Følgende overgange er nu tilgængelige:

  • Ingen overgang
  • Ladeport
  • Persienner
  • Skakbræt
  • Udtoning
  • Wipe
  • Indsætning
  • Iris
  • Pixeler
  • Radial
  • Tilfældige bjælker
  • Tilfældig opløsning
  • Glidende overgang
  • Spiral
  • Stræk
  • Striber
  • Hjul
  • ZigZag

Infobase kalender (Udvidet med aktivitets-tilmelding!)

Webparten er nu blevet udvidet med faciliteter til at kunne udføre tilmelding, framelding, trække lister over tilmeldte, frameldte samt manglende svar til csv fil.

I infobase layouts er der tilføjet funktioner og informationer der understøtter ovenstående, og som kan tilknyttes Webparten i opsætningen.

Det er ligeledes blevet muligt at oprette aktiviteter via 'Opret' ikon i webpartens titelbjælke, som det kendes fra Infobase layout webparten.

 

For at kunne benytte tilmelding, er det nødvendigt at folderen som aktiviteterne oprettes i, er opsat med 'rettigheder på indlæg'.

Læs mere om funktionerne her

 

Aktivitetskalender (Udgår!)

Den 'gamle aktivitetskalender kan ikke længere tilføjes et Dashboard. Dog har vi ikke fjernet koden til webparten endnu, da der kan være igangværende aktiviteter.

Vi anbefaler at I udskifter Aktivitetskalender-webparten med Infobase kalender webparten.

 

Billedgalleri I og II webparts

Det er nu blevet muligt at sortere billederne der vises i disse webparts ud fra enten

  • Opret dato
  • Redigeret dato
  • Filnavn
  • Kort tekst

 Sortering angives i webpartens step 1. Default er Opret dato

 

Filtreringswebpart

Når et Dashboard oprettes, oprettes nu også automatisk en filtreringswebpart på dashboardet. Filtreringswebparten benyttes af søgewebletten til at muliggøre en nemmere filtrering i søgeresultaterne. Webparten er usynlig indtil et søgeresultat vises på dashboardet.

 

Abonnementswebpart

Ved opsætning af personlig abonnement er der nu tilføjet en kort tekst 'Nedenfor vises dit nuværende abonnement' for at hjælpe brugeren.

 

 

 

 

Dokumentintegration (Tillægsmodul)

 

Et nyt modul som integrerer ind til Acadre ESDH er tilgængeligt.

Modulet gør det muligt fra IntraNote Portal Server at hente dokumenter direkte fra Acadre og placere det enten som vedhæftede filer til et infobase-indlæg, eller som Filupload.

 

Der opsættes en automatisk overvågning af de Acadre-dokumenter som er publiceret i IntraNote Portal Server, således at en eventuel ny dokument-version i Acadre automatisk udløser en opdatering af det relevante dokument.

 

Forudsætning for at kunne benytte modulet er adgang til Acadre servicesV4 og Acadre services V7.

 

Kontakt din Account Manager hos IntraNote for at høre mere om pris og funktionalitet.

 

 

    Helpdesk (Tillægsmodul)

 

Editor

De tidligere tekstbokse er nu udskiftet med HTML-editor som det kendes fra infobase-indlæg. Det er muligt at copy/paste billeder direkte ind i editoren, såfremt man benytter en nyere browser der supporterer dette.

 

 

 

    IntelliForms (Tillægsmodul)

 

Firmavælger

Nyt felt hvori der kan udvælges et firma fra adressebogen. Det skal angives, som egenskab, hvilke adressebogskategorier der vises firmaer fra i listen. Hvis ingen er angivet vises alle.

 

 

Firmagruppevælger

Feltet er kun relevant i modulet udvidet Projektrum. Viser et felt hvori en firma gruppeliste kan generes af modulet udvidet projektrum, ved at vælge firmaer fra adressebogen. Det skal angives, som egenskab, hvilke adressebogskategorier der vises firmaer fra, i listen. Hvis ingen er angivet vises alle.

 

 

Menulinie scroller ikke længere

Der er lavet en ændring således en menulinie ikke længere scroller hvis formularen som brugeren udfylder er lang. Menuen vil forblive i toppen af siden, så brugeren nemt kan komme til at klikke på de enkelte menuknapper der måtte være påsat formularen.

 

 

    Mobile (Tillægsmodul)

 

 

NemID login

Det er nu muligt at logge ind med NemID via smart-phone

 

Kommentarer

Det er nu muligt at uploade et billede fra den mobile enhed, når der oprettes kommentarer.

 

    NEMID login (Tillægsmodul)

 

Ny login uden java

Det er nu muligt at logge ind med NemID uden brug af java, hvilket betyder at NemID nu også kan benyttes på smartphones.

 

 

     Projektrum (Tillægsmodul)

 

Dashboard billede

Projektrum understøtter nu upload af dashboard billede under oprettelse

 

 

    RSS Export (Tillægsmodul)

 

Validering af feltinput

På opsætningssiden til RSS kanalen er tvungne felter nu markeret med rødt. Desuden valideres feltet Link for korrekt syntax.

 

 

UNI•Login (Tillægsmodul)

Vigtig info

Loginmetodens systemfiler er nu inkluderet direkte i standardløsningens webbibliotek, således denne loginmetode ikke længere skal implementeres som custom-løsning.

Dette betyder at kunder hvor denne loginmetode allerede er implementeret skal fjerne filen 'uniLogin.vb' fra 'app_code' folderen i websitet.

Kontakt IntraNote servicedesk såfremt der er spørgsmål.

 

Det er vigtigt at bemærke, at loginmetoden stadig skal tilkøbes.

IntraNote a/s | Papirfabrikken 20A | 8600 Silkeborg | Tlf. 7026 9500 | www.intranote.dk