dk

 

Webparten Nyhedsbrev

 

Generelt

Opsætning af distributionslisterne

Send nyhedsbrev

Opsætning af webpart

 


Generelt

 

Webparten giver brugere mulighed for at tilmel3de/framelde sig et nyhedsbrev. I opsætningen af webparten, vælges hvilken specifik distributionsliste som webparten skal rette sig mod.

 

Tilbage til toppen


Opsætning af distributionslisterne

 

Nyhedsbreve sendes ud til distributionslister. Det er disse distributionslister som en bruger kan skrive sig på, for at modtage al information der sendes til distributionslisten. For at tilgå distributionslisterne, skal IntraNote menupunktet Mail lister (nyhedsbrev) oprettes.

 

 

 

Hvis ønsker yderligere hjælp til at oprette et menupunkt, kan du læse mere her.

 

Når du tilgår menupunktet, møder du nedenstående skærmbillede:

 

 

I dropdown-boksen kan man vælge hvilken distributionsliste man vil kigge på. Alle tilmeldinger til den distributionsliste/det nyhedsbrev man vælger, vil blive listet på siden. I listen af tilmeldte kan man se Status, Email-adresse, Tilmeldingsdato og Info. Desuden kan man fjerne en tilmeldt bruger fra distributionslisten ved at klikke på ikonet . For distributionslisten har man tre behandlingsmuligheder:

 

Redigering

Tryk på redigeringsikonet for at ændre navnet på distributionslisten.

 

Slet

Tryk på skraldespanden for at slette nyhedsbrevet/distributionslisten.

 

Rettigheder

Brug hængelåsen til at åbne et rettighedsvindue, hvor du på sædvanlig vis angiver hvem der skal have rettighed til dette nyhedsbrev. Kun brugere med rettigheder til distributionslisten, vil være i stand til at sende nyhedsbreve ud til alle tilmeldte på distributionslisten.

 

 

Hvis man ønsker at oprette et nyt nyhedsbrev/ny distributionsliste, kan man trykke på knappen Opret nyhedsbrev.

Giv nyhedsbrevet et navn, og tryk på Gem.

 

Tilbage til toppen


Send nyhedsbrev

 

For at kunne sende nyhedsbreve i IntraNote, skal jeres system være sat op til mailafsendelse.

 

Desuden skal den dynamiske indstilling INFOBASE / ALLOW_SEND_EMAIL sættes til ON, for at tillade afsendelse af e-mail fra Infobasen.

 

 

Når du vil sende et nyhedsbrev, skal du gøre følgende:

 

  1. Gå til Infobase stifinderen ved at trykke på -ikonet.
  2. Find den folder i Infobasen, hvori det indlæg du har lavet, som du vil sende ud som nyhedsbrev, er placeret.
  3. Kontrollér at folderindstillingen Tillad send som e-mail er sat til Ja. Dette kan du gøre ved at højre-klikke på folderen, og vælge Redigér.

  1. Når du er gjort ovenstående, kan du højre-klikke på det indlæg du ønsker at sende som nyhedsbrev, og vælge Send som e-mail fra højre-kliksmenuen.

  1. I vinduet der kommer frem, vælger du hvilke distributionslister du ønsker at sende nyhedsbrevet til. Tryk Send når du har afmærket de rette distributionslister.

I dette vindue kan du også se historikken for indlæggets afsendelse som e-mail ved at klikke på Historik.

 

Her kan du se Afsendelsestid, Status og Modtager(e) af nyhedsbrevet.

 

Tilbage til toppen


Opsætning af webpart

 

 

Udover standardtrinene for opsætningen af en webpart, har webparten følgende trin:

 

Trin 1: Nyhedsbrev

 

 

Tekst i webpart

Skriv den tekst, der skal præsenteres i webparten.

 

Vis knapper
Hvis du sætter et flueben hér, vises der to knapper med teksten "Tilmeld" og "Frameld". Hvis ikke, vises der blot to ikoner:  og .


Nyhedsbreve

Vælg de distributionslister man tilmelder sig ved at benytte webparten.

 

Email-emne
Indtast hvad der skal stå i emne-feltet i den e-mail der sendes afsted til brugere, når de tilmelder sig nyhedsbrevet.


Infobase indlæg ved tilmelding

Vælg det Infobase indlæg der skal sendes til brugere, når de tilmelder sig nyhedsbrevet med webparten.


Infobase indlæg ved framelding

Vælg det Infobase indlæg der skal sendes til brugere, når de framelder sig nyhedsbrevet med webparten.

 

 

Tilbage til toppen

IntraNote a/s | Papirfabrikken 20A | 8600 Silkeborg | Tlf. 7026 9500 | www.intranote.dk