|
Oprette/redigere/slette brugere
Generelt
Opret en ny bruger
Rediger en bruger
Slet en bruger
Generelt
Når du opretter brugere i IntraNote, placeres de i en brugerliste og kan fordeles i grupper.
Tilbage til toppen
Opret en ny bruger
For at oprette en ny bruger:
- Gå til administrationsdashboardet.
- Vælg Brugerliste via menupunktet Brugerstyring på administrationsdashboardet. Som alternativ, kan du trykke på Brugerliste-ikonet i øverste højre hjørne af IntraNote.
- For at oprette en ny bruger, skal du klikke på Opret i toppen af vinduet Brugerliste.
- Udfyld felterne i brugerprofilen, og tryk derefter på Gem for at gemme brugeren og afslutte brugeroprettelsen.
Oplysninger der som minimum skal angives:
- Fornavn
- Efternavn
- Loginnavn
- Password (to gange)
Bemærk: Feltet Loginnavn må ikke indeholde "@".
Bemærk: Hvis loginnavnet er meget personligt, som fx brugerens CPR-nummer, er det vigtigt at sætte den dynamiske indstilling EMPLOYEES / HIDE_LOGIN_NAME til ON. Dette skjuler dog kun loginnavnet i bestemte dele af systemet - læs mere her.
Tilbage til toppen
Rediger en bruger
Hvis du ønsker at tilføje yderligere informationer om brugerne i brugerlisten, kan du gøre følgende:
- Gå til administrationsdashboardet.
- Vælg Brugerliste via menupunktet Brugerstyring på administrationsdashboardet. Som alternativ, kan du trykke på Brugerliste-ikonet i øverste højre hjørne af IntraNote.
- Klik på brugerens navn og herefter vælge Redigér. Som alternativ, kan du højre-klikke på brugeren i brugerlisten og vælge Redigér fra højre-kliksmenuen.
Tilbage til toppen
Slet en bruger
Hvis du sletter en bruger, sletter du også alle oplysninger om hvilke indlæg han har oprettet eller redigeret. Indlæggene slettes ikke, men man vil ikke længere kunne se, at han har oprettet eller redigeret dem, og du kan ikke ved at genoprette brugeren, få disse oplysninger frem igen.
For at slette en bruger:
- Gå til administrationsdashboardet.
- Vælg Brugerliste via menupunktet Brugerstyring på administrationsdashboardet. Som alternativ, kan du trykke på Brugerliste-ikonet i øverste højre hjørne af IntraNote.
- Markér en bruger, og vælg Slet i toppen af vinduet. Som alternativ, kan du højre-klikke på brugeren i brugerlisten og vælge Slet fra højre-kliksmenuen.
- Du skal bekræfte sletningen med OK, da handlingen ikke kan fortrydes.
Bemærk: Hvis brugerens oplysninger kommer via en synkronisering, f.eks. via AD, skal brugeren også fjernes her; ellers bliver han oprettet igen ved næste kørsel.
Tilbage til toppen |