dk

 

Forudsætninger for brug af IntraNote Outlook Addin 

 

IntraNote Outlook add-in består af følgende funktionalitet:
• Mailarkivering i CRM. (kræver licens til CRM).
• Mailarkivering i infobasen. (kræver licens til Outlook).

 

IntraNote Outlook add-in kan køre på følgende kombinationer af Windows og Office:
• Windows 2000, Windows 2003 eller Windows XP.
• Office 2000, Office XP, Office 2003 eller Office 2007.

 

IntraNote skal minimum være version 6.2.2.

 

Der skal være automatisk login på IntraNote.
(Integrated security, anonym login skal ikke accepteres).

 

Følgende dynamiske indstillinger skal / kan sættes:
(ellers er de pågældende knapper ikke synlige i Outlook).
OUTLOOK -> ALLOW_COLLECT_FILES_INFOBASE = ON.
OUTLOOK -> USE_INFOBASE = ON.
OUTLOOK -> USE_CRM_ARCHIVE = ON.

 

Brugeren skal være administrator på maskinen for at installere add-in´et. Ønsker man ikke at gøre sine brugere til lokale administratorer, kan man rulle installationen ud via et udrulningsprogram som kan håndtere udrulning af MSI-filer. Ved installation af addin´et skrives der i registreringsdatabasen, rettigheder til dette er derfor påkrævet. Alternativt kan systemadministratoren installere det lokalt på de enkelte klient PC´er ved at logge på maskinerne som administrator.

Outlook addin´et skal installeres på alle klientPC´er som ønsker at anvende addin´et. På alle klient PC´er som skal anvende add-in´et, skal .NET Framework 2.0 være installeret. Kører man med en Citrix-server og tynde klienter, skal addin´et installeres på Citrix-serveren.

 

Brugeren skal bruge Outlook med en adgang til en Exchange-server. Dvs. POP3 mail o.s.v. virker ikke. Det skyldes at der skal være adgang til en offentlig mappe på Exchange-serveren.

 

På Exchange-serveren skal der være en offentlig mappe der hedder ”#IntranoteUrl#”.

Den oprettes således:
• Opret en notefolder under offentlige foldere, og kald den “#IntranoteUrl#”. Af hensyn til hastigheden anbefaler vi, at du lægger den nye folder så højt i systemet som muligt, gerne lige under hovedfolderen. Klik her for at se hvordan man opretter en notefolder.
• Læg heri en Note med URL-adressen til IntraNote-sitet (f.eks. http://IntraNote). Beskyt noten, så kun administrator kan ændre den.

Rettigheder: De brugere, som skal kunne bruge addin´et, skal have læserettighed til folderen med noten. Disse rettigheder sættes på Exchange-serveren ved at tage properties på den offentlig folder og vælge fanen ”permissions” og tilføje sine brugere under ”directory rights”.

 

Vi anbefaler at I bruger ”Dynamic Folders” i Intranote CRM – det gør, at hver enkelt mail, I gemmer i CRM, kommer til at ligge i en folder med kundens navn. Bemærk at de mails og dokumenter der blev gemt, før I aktiverer Dynamic Folders, ikke bliver flyttet over i en kundefolder, men bliver liggende i CRMs dokument folder.

Du aktiverer Dynamic Folders ved at sætte den dynamiske indstilling
CRM / CREATE_PHYSICAL_FOLDERS til ON

 

Derudover skal IntraNote-sitet kører som trusted site for at installere komponenten som åbner de vedhæftede msg-filer. Denne komponent installeres første gang man klikker på en msg-fil i IntraNote. Herefter kan man godt sætte sitet over i intranet-zonen hvis det ønskes.
 

Læs mere:

IntraNote a/s | Papirfabrikken 20A | 8600 Silkeborg | Tlf. 7026 9500 | www.intranote.dk